• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel-koppeling bijwerken resulteert in aantal #N/B

• Onderwerp starter Onderwerp starter djpr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

djpr

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2009
Hallo

Hopelijk is onderstaande duidelijk...
Bij het openen van een excel-bestand met koppelingen naar een andere excel-bestanden krijg ik na bijwerken een aantal velden met de error "#N/B". Van zodra ik ook de gekoppelde file(s) open verdwijnen deze errors en worden ze vervangen met de juiste data. Iemand een verklaring hoe dit komt en hoe dit valt op te lossen.

Alvast bedankt

Dany

misschien eerst de gekoppelde bestanden openen.

groet

bedankt voor je reactie, maar de bedoeling is dat er een koppeling met 16 bestanden wordt gemaakt... als deze eerst moeten geopend worden, heeft het nog weinig zin om een overzichtsexcel te maken...

misschien alles in 1 bestandje zetten, dan hoeven de andere bestanden niet geopend te worden.

misschien alles in 1 bestandje zetten, dan hoeven de andere bestanden niet geopend te worden.

Wat bedoel je precies met alles in 1 bestandje zetten?

Misschien even mijn vraag of beter de opzet uitleggen.

Ik heb een soort tijdregistratie gemaakt in excel. Voor iedere collega is er zo'n file aangemaakt. Voor iedere maand is er een apart tabblad voorzien waar er per dag een code en tijden ingevuld worden.

Om niet meer alle bestanden één voor één te moeten overlopen, wou ik nu een extra overzichtsexcel-file maken. Ook hier weer wordt er per maand een apart tabblad voorzien. En op zo'n tabblad komt het overzicht van alle ingevulde codes.

Ik heb in dit overzichtsbestand nu nog maar enkel koppelingen gelegd voor één maand van één gebruiker, maar krijg dus die #N/B (voor vreemd genoeg maar een aantal codes) wanneer ik enkel het overzichtsbestand open en bijwerk in excel. Open ik ook het gekoppelde bestand, dan verdwijnen die #N/B-errors

De "codes" waarmee ik nu problemen ondervind zijn ZH, 221H en 227H.

d.

Wat bedoel je precies met alles in 1 bestandje zetten?

om alle 16 bestanden als tabblad in 1 excel bestand te plaatsen.

ik zie dat er verschillende personen met eenzelfde opbouw van een bestandje werken.

dan zal mijn oplossing niet gaan werken.

je zult dit wel met VBA op kunnen lossen.

helaas kan ik jou hierbij onvoldoende helpen.

op dit forum zijn er vast wel leden die jou hiermee willen helpen.

ik zou voor hun dan wel een bestandje (ontdaan van gevoelige info) plaatsen, zodat deze personen ook weet hoe de opbouw van het bestand is.

geef dan ook even aan welke gegevens in het nieuwe blad geplaatst moet worden?
1) alle gegevens onder elkaar?
2) alle gegevens op een apart tabblad per personeellid (lijkt mij trouwens niet handig)
3) wat ga je er vervolgens mee doen (filteren / rekenen?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan