Opgelost Excel koppeling met PowerBI werkt niet meer

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Goedemorgen, een collega had een Excel document waar data uit een gegevensset van PowerBI werd opgehaald.
Die gegevens in PowerBI kwamen uit Exact (door software van een externe partij).
Twee weken geleden werkte het niet meer.
Toen waren ook de Microsoft accounts gemigreerd (andere namen) en zijn de oude weggegooid.
Dat bleek daarmee te maken te hebben. Het externe bedrijf heeft zijn nieuwe account weer aan de gegevensset bij PowerBI gekoppeld.
Dus binnen PowerBI desktop ziet hij weer de gegevensset staan.

Maar nu werkt de Excel koppeling niet meer. Er komt een http foutmelding tijdens verversen gegevens.
Als hij gegevens ververst dan ziet hij een Microsoft Azure inlogscherm en na inloggen krijgt hij de http foutmelding.
Ik verwacht dat in Excel of misschien binnen Windows bij ODBC iets niet meer klopt.

Heeft iemand kaas gegeten van de koppeling Excel en PowerBI en kan mij op weg helpen naar de oplossing? Dank je wel alvast.

Hoe luid de foutmelding dan?
Je kan op verschillende manieren naar een Excel bestand koppelen. Via Get data > Excel workbook (vaak lokaal opgeslagen) maar ook via een SharePoint link kan je een Excel bestand koppelen.

Ja klopt die had ik moeten vermelden maar heb hem nu niet bij de hand, mijn collega is er over een uurtje en zal het dan aan hem vragen.

melding:
De HTTP-server heeft de volgende fout geretourneerd: Forbidden Activity ID: en een lange code.

Te weinig rechten? Probeer anders de oude verbinding te deleten en maak een nieuwe.

Hoi @huijb , kan je me uitleggen hoe ik de oude verbinding moet deleten? Gaat dat via Get Data in Excel? Heb daar wat te weinig verstand van.

In PBI desktop neem ik aan. Open Power Quiery editor > Transform data > Data source setting klik op Clear permissions. Vervolgens bouw je de verbinding opnieuw op via edit permissions.

top dat ga ik proberen, morgen, dan kom ik erop terug!

oh, dus niet via Excel?

Ja dat ligt er helemaal aan. Je gaf aan dat het bestand bij een externe partij vandaan komt. Wat is de werkwijze?
Stuurt klant bestand op? Dan kan het via Excel.
Maak je connectie (Azure) met de omgeving van de klant en haal je het daar vandaan? (volgens mij is dit het geval)

ja klopt dat laatste, nou ik ga het morgen bekijken en hopelijk komen we eruit.

Hè hè gelukt! Iets anders dan dat je had voorgesteld @huijb want via Power BI Desktop kon een online Excel document aangemaakt worden en dat dan weer opgeslagen als offline document. Wel had mijn collega de draaitabellen opnieuw moeten aanmaken maar dat was voor hem goed te doen.

Kortom, dank je voor de hulp in de goede richting!

Snap niet wat je precies gedaan heb maar daar gaat het niet om. Goed dat het weer werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan