Excel-koppelingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Artemiss

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2009
Beste Accessers,

Ik zit met een frustrerend probleempje. Ik heb meerdere databases met diverse gekoppelde Excel-tabellen daarin, welke worden gebruikt in diverse query's.
Vaak gebruik ik de uitkomst van de query's vervolgens weer in Excel-rapportages en vroeger ging dit prima, maar de laatste tijd werkt dit niet meer zoals voorheen.

Wanneer ik nu in Excel een koppeling heb gelegd naar een query die gebruik maakt van een gekoppelde Excel-tabel, dan word iedere keer als ik de gegevens Refresh ook dit onderliggende exel-bestand geopend en dat irriteert me mateloos.
Ik hoop dat iemand weet waar dit aan ligt....

Als je zegt 'de laatste tijd ...' dan dringt gelijk de vraag zich op: is er onlangs een aanpassing van het systeem geweest? Andere versie geïnstalleerd, een update/upgrade uitgevoerd? Nieuwe tooltjes?
Of een andere verandering in Excel/Access? Want doorgaans veranderen instellingen niet uit zichzelf. Tenzij je een zelfdenkende computer hebt natuurlijk :)

Tja, dat zou je denken...
En ik durf het je niet te zeggen. Ik denk dat ik dit probleem tegenkom sinds ik Office 2007 gebruik, maar heel zeker weet ik dat niet, want voorheen heb ik misschien wel nooit op die manier een dubbele koppeling gelegd.
Nog even ter verduidelijking, het benaderen van de gekoppelde excel-tabel wat eigenlijk op de achtergrond zou moeten gebeuren, gebeurt op de voorgrond als ik de query vanuit Excel oproep. Als ik de query in Access draai, heeft hij dit probleem niet. Ik hoopte dat dit meteen een belletje deed rinkelen bij deze of gene, maar blijkbaar niet.
Het spijt me Octafish, maar dat er wel iets veranderd zal zijn vind ik niet echt een rinkelend belletje en als ik wist wat er veranderd was had ik mijn vraag hier niet hoeven stellen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan