• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel korting toepassen op salaris

Status
Niet open voor verdere reacties.

elvanlim

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2004
Berichten
99
Goedendag,


Ik ben de hele dag aan het stoeien geweest om de korting toe te passen, als er sprake is van non-actief. Helaas krijg ik het niet voor elkaar.

Het salaris kan ik per periode wel uitrekenen, maar weet niet hoe ik de korting in een bepaalde periode in mindering kan brengen.

Voorbeeld:

Periode 1: het salaris bedraagt € 1500
Er moet een korting plaatsvinden ivm non-actief. Het aantal uren non-actief is 5 uur en moet 37.5% gekort (salaris) worden over dit aantal uren.

Zie bijgaand bijlage.

Hoe kan dit beste aanpakken?

Alvast bedankt voor je reactie!

Vriendelijke groet,

Elvanlim
 

Bijlagen

  • Korting_salaris.xlsx
    15,1 KB · Weergaven: 42
Periode 1: het salaris bedraagt € 1500
Er moet een korting plaatsvinden ivm non-actief. Het aantal uren non-actief is 5 uur en moet 37.5% gekort (salaris) worden over dit aantal uren.

Waar staan die 5 uren non-actief? En in $B7 staat ook niets.
 
Ik heb weinig verstand van Excel maar ik zie die Periode 1 helemaal niet terug in kolom A t/m D onder korting toepassen. Begrijp niet dat A t/m D daar moet staan want ik zou alles onderbrengen in kolom E en volgende. Dus daar de uren en non-actieve uren. Dan reken je daar ook 37,5% van de non-actieve uren (5) resteert 3,12 etc. Dat is toch hetzelfde dan korten op het salaris.
 
Nog meer vragen:
Waarom is de begindatum voor een bepaalde uitkering gelijk aan de einddatum van de vorige (in plaats van einddatum +1)
Waarom zijn de perioden waarover de korting toegepast moet worden totaal verschillend van de perioden waar de uitkering voor berekend wordt.
 
Ik weet niet hoe ik dit beste kan uitleggen.

Stel dat persoon A een uitkering krijgt over periode 01-2019. Zonder non-actief zou persoon A normaliter € 1500,- krijgen over hele maand.

Als er sprake is van non_actief dan kan het voorkomen dat Persoon A in periode 01 meerdere wijzigingen heeft doorgegeven.

bijvoorbeeld:

non-actief

van 1-1-2019 tot 20-01-2019 moet 3 uur gekort worden tegen 37.5%
van 20-1-2019 tot 20-01-2019 moet 4 uur gekort worden tegen 37.5%

In dit case houdt ik ook rekening mee, dat de uitkering in periode 01 ook kan wijzigen. Voorbeeld dat de uitkering op 15-01-2019 wijzigt van €1500 in €1600.

Hoe kan ik de korting met het juiste uitkeringsbedrag (€ 1500 of € 1600) bepalen?

Het excel sheet is een schets en wellicht is mijn aanpak onjuist..
 
Mij lijkt de insteek verkeerd omdat je allerlei verschillende zaken wil vergelijken. Je zal alles terug moeten rekenen naar een datum.

In de bijlage een tabel die dat doet. Of de formules allemaal kloppen moet je maar even narekenen omdat er geen referentie is naar de verwachte uitkomst. In de tab 'Draaitabel' het overzicht per periode en per maand.
 

Bijlagen

  • Korting_salaris.xlsx
    264,5 KB · Weergaven: 30
Dank voor al jullie reactie. Ik ben geholpen met de oplossing van VenA! Super bedankt!

Vriendelijke groet,

Elvanlim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan