• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel laat nullen zien, zelf bij blanco cellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marka

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2009
Goedemorgen,

Mijn excel laat opeens overal nullen zien ook als de cel leeg is. Ik weet dat ik dit bij geavanceerd kan wijzigen. Ik heb dit echter nog nooit gehad in de 14 jaar dat ik met Excel werk. Hoe kan ik dit standaard uitzetten voor iedere nieuwe file?

Vraag 2: Ik heb in een bestaande worksheet een cel waarin niets staat (zeg werkblad A, cel A5). Naar die cel verwijs ik op een ander werkblad (zeg werkblad B en cel A10). Als ik dan controleer met een formule: =IF(A10="";1;0) retourneert hij een 0 terwijl er enkel een formule instaat. Als ik controleer met formule LEN geeft hij ook als waarde dat de cel 1 karakter lang is. In cel A5 in werkblad A staat ook geeen spatie of iets dergelijks.

Ik kan het wel oplossen met =IF(LEN(A87)=1;"";"andere waarde", maar wil het ook begrijpen.

Laatst bewerkt:
Celeifenschap op 0;; zetten

Plaats inderdaad een vb bestand. Jij zelf komt er niet eens uit mét het bestand. Hoe verwacht je van anderen dit wel te kunnen zonder?

Plaats inderdaad een vb bestand. Jij zelf komt er niet eens uit mét het bestand. Hoe verwacht je van anderen dit wel te kunnen zonder?
Je ziet dat vraag 1 gaat over een file die letterlijk leeg is, weinig nut om dat te posten..

Vraag 2 is een voorbeeld benoemd, dat is niet de echte file, maar zo te reproduceren. Waarom ziet Excel een cel met een verwijzing met 0 inhoud naar een andere cel niet als leeg “” in een formule?

Als je goed leest zie je dat het niet over een fout in een specifieke file gaat…

Laatst bewerkt:
Maar hier een voorbeeld, E5 geeft dus een 1 bij mij zou 2 moeten zijn.

Bijlagen

Onder advanced opties deze aanvinken.

1697898463461.png

Maar hier een voorbeeld, E5 geeft dus een 1 bij mij zou 2 moeten zijn.
Dat is correct want B5 is niet leeg, die bevat een formule.

Onder advanced opties deze aanvinken.

Bekijk bijlage 372898
“Ik weet dat ik dit bij geavanceerd kan wijzigen”

Stond in mijn eerste post…

Voor mijn gevoel heb ik dit nog nooit gehad. Nogmaals hoe maak ik dit een standaard instelling in Excel of kan dat niet?

Laatst bewerkt:
Dat is correct want B5 is niet leeg, die bevat een formule.
Voor mijn gevoel echt nog nooit dit probleem gehad, hij geeft ook als Lengte 1, maar in principe heeft dit geen uitkomst, er is vast een formule om dit te omzeilen?

=als(b5=0;2;1)

Iets met #13 gedaan?

in B5 : =ALS(B3="";"";B3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan