Goedemorgen,
Mijn excel laat opeens overal nullen zien ook als de cel leeg is. Ik weet dat ik dit bij geavanceerd kan wijzigen. Ik heb dit echter nog nooit gehad in de 14 jaar dat ik met Excel werk. Hoe kan ik dit standaard uitzetten voor iedere nieuwe file?
Vraag 2: Ik heb in een bestaande worksheet een cel waarin niets staat (zeg werkblad A, cel A5). Naar die cel verwijs ik op een ander werkblad (zeg werkblad B en cel A10). Als ik dan controleer met een formule: =IF(A10="";1;0) retourneert hij een 0 terwijl er enkel een formule instaat. Als ik controleer met formule LEN geeft hij ook als waarde dat de cel 1 karakter lang is. In cel A5 in werkblad A staat ook geeen spatie of iets dergelijks.
Ik kan het wel oplossen met =IF(LEN(A87)=1;"";"andere waarde", maar wil het ook begrijpen.
Mijn excel laat opeens overal nullen zien ook als de cel leeg is. Ik weet dat ik dit bij geavanceerd kan wijzigen. Ik heb dit echter nog nooit gehad in de 14 jaar dat ik met Excel werk. Hoe kan ik dit standaard uitzetten voor iedere nieuwe file?
Vraag 2: Ik heb in een bestaande worksheet een cel waarin niets staat (zeg werkblad A, cel A5). Naar die cel verwijs ik op een ander werkblad (zeg werkblad B en cel A10). Als ik dan controleer met een formule: =IF(A10="";1;0) retourneert hij een 0 terwijl er enkel een formule instaat. Als ik controleer met formule LEN geeft hij ook als waarde dat de cel 1 karakter lang is. In cel A5 in werkblad A staat ook geeen spatie of iets dergelijks.
Ik kan het wel oplossen met =IF(LEN(A87)=1;"";"andere waarde", maar wil het ook begrijpen.
Laatst bewerkt: