• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel lautomatisch meerdere documenten laten maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

KoenGurning

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2018
Ik heb een excel bestand en ik wil dat deze automatisch meerdere gegevens in word zet. Denk hierbij aan naam adress etc.
Nu weet ik dat ik dit kan doen via verzendlijsten. Echter zou ik dit graag automatiseren. Zodat ik dit in een keer vanuit excel kan doen.

En vervolgens alleen nog maar op printen hoef te drukken en zo in een keer bijvoorbeeld 20 certificaten kan uitprinten op naam.

Zelf zat ik te denken dat dit via VBA moet lukken. Echter houdt mijn kennis van VBA op met het open van bijvoorbeeld een bepaald word bestand vanuit excel..

Mensen die mij hier mee zouden kunnen helpen?

In Word hoef je een bestand met koppeling naar een gegevensbestand en mailmerge velden alleen maar te openen. Klik in de opdrachtbalk op uitvoeren en je bent klaar.

Waarom vanuit Excel automatiseren ?

Dit weet ik hoe dat werkt alleen dat moet ik nog steeds word openen en dit handmatig allemaal aan klikken. En word openen.
Wat ik juist mooi zou vinden is dit automatisch kunnen vanuit excel zonder dat ik word moet opstarten.
Zou dit niet in excel automatisch kunnen met VBA?

Omdat ik dan in het excel bestand kan blijven werken, en omdat ik dan met een klik op de knop dit kan doen tijdsbesparend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan