• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel ledenestand inlezen in Gmail contacten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

machielv

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2012
Berichten
54
Heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar om bijgevoegd voorbeeldbestand ook opgeslagen als csv in telezen met de maail adressen.
Wie helpt mij zou graag het bestand importeren op lidnummer.
 

Bijlagen

  • lid10.xlsx
    40,7 KB · Weergaven: 39
Beste Machiel,

het CSV bestand moet eerst geschikt worden gemaakt om door Google in te kunnen lezen. Voeg één van de leden handmatig in en exporteer de lijst dan naar je eigen computer. Deze lijst kan je dan naar wens aanpassen en vervolgens importeren. Zo kom ik aan onderstaand bestand welke ik kan importeren door er een CSV-bestand er van te maken.

Voor het lidnummer weet ik niet of de keuze van mij de beste oplossing is. Misschien is het beter om het in het commentaarveld of in een ander veld te zetten.

Succes.

Bekijk bijlage Google-contacten.xlsx
 
het CSV bestand moet eerst geschikt worden gemaakt om door Google in te kunnen lezen.
Als de adressen in je voorbeeld bestaande adressen zijn, kun je ze beter neutraal maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan