Hoi,
Dank je wel .....

Ik heb nog een 'tip' om heel makkelijk nieuwe gegevens in te voeren:
Vul in het Excel-bestand eerst de gegevens in van een contactpersoon.
Klik hierna in de eerste cel daarvan (dat is dus de titel in cel A2 als het goed is)
Voer nu de volgende handelingen uit:
- klik op de Officeknop helemaal linksboven in het scherm
- in het venster dat je nu ziet klik je onderaan op 'Opties voor Excel ...'
- in het volgende venster klik je aan de linkerkant op 'Aanpassen'. je ziet nu een hele lijst met opdrachten en bovenaan staat waarschijnlijk 'Populaire opdrachten'
- klik op het pijltje achter 'Populaire opdrachten' en kies 'Alle opdrachten...' ;nu zie je daaronder een nog veel grotere lijst staan.
- klik eenmaal in die lijst en blader net zo lang naar beneden tot je 'Formulier...' ziet staan.
-
dubbelklik op 'Formulier...' en je ziet dat hij nu in de rechterlijst wordt geplaatst.
- Klik tenslotte op OK onderaan het venster.
Wat is er gebeurd:
Helemaal bovenin het venster van Exvel zie je een klein werkbalkje met knoppen staan; dat heet de werkbalk 'Snelle toegang' en daar is als laatste nu ee knop aan toegevoegd: 'Formulier...'
Als je daarop klikt, krijg je een invulvenster waarin je snel de gegevens van een contactpersoon in kunt vullen.
Gebruik de TAB-toets om steeds naar een volgend tekstveld te springen.
En als je alle gegevens hebt ingevuld van één contactpersoon, druk je (pas dan) op Enter.
De gegevens worden aan de tabel toegevoegd en je krijgt weer een nieuw leeg invulvenster voor de volgende contactpersoon.
.... misschien handig om deze tekst even de selecteren en uit te printen .....