• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel lijst importeren in outlook????

Status
Niet open voor verdere reacties.

hermina

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2011
Halloo, ik ben nieuw hier en heb een vraag.
Ik loop nu stage bij een bedrijf en heb de taak gekregen of ik het adressen bestand in excel lijst wil zetten. En deze vervolgens in outlook te importeren. Ik heb dus geen flauw idee wat ik met het excel bestand moet doen en daarna te importeren.
Mijn vraag is dus kan iemand mij dit stap voor stap uitleggen?
Alvast heel erg bedankt!
Hermina.

XL-bestand opslaan als CSV-bestand en via de wizard importeren in Outlook.

Halloo, ik ben nieuw hier en heb een vraag.
Ik loop nu stage bij een bedrijf en heb de taak gekregen of ik het adressen bestand in excel lijst wil zetten. En deze vervolgens in outlook te importeren. Ik heb dus geen flauw idee wat ik met het excel bestand moet doen en daarna te importeren.
Mijn vraag is dus kan iemand mij dit stap voor stap uitleggen?
Alvast heel erg bedankt!
Hermina.

Hoi,
Vraag is natuurlijk of je een beetje van Excel weet, en welke adresgegevens je van iedereen uiteindelijk in Outlook wilt hebben.

bedrijfsnaam , achternaam, voornaam, tussenvoegsel, aanhef, adres, postcode, plaats, telefoonnummer, faxnummer en emailadres. Dit is dan het lijstje en daaronder komen dan de gegevens van ong 1600 bedrijven. ik weet niet hoe ik dit dus in excel moet doen wel in word, maar ik moet het in excell zetten. zodat ze later als er bedrijven bijkomen gewonen tussengezet kunnen worden en naar outlook gezet kunnen worden..

Help !!
Hermina.

Hoi,

Moet je de gegevens van die 1600 relaties allemaal intypen?
Of heb je al een bestand waar het in staat?

die moet ik in de excel bestand zetten.
wat ik dus allemaal moet intypen .

Hoi,

De namen boven de kolommen spreken voor zich.
Het eerste veld: Titel, daar zet je de aanhef in.

De veldnamen zijn zo genoemd omdat je deze lijst later dan makkelijk kan importeren in Outlook. Maar daar ben je voorlopig nog niet aan toe.

Kan je trouwens geen betere stage-opdrachten doen in plaats van eindeloos gegevens intypen?

Bekijk bijlage hermina1.xls

en als ik alles heb in gevoerd, hoe moet ik het opslaan als een excel 2003-2007 bestand of anders?

en als ik alles heb in gevoerd, hoe moet ik het opslaan als een excel 2003-2007 bestand of anders?

Hoi,

Ja, als Excel 2003-2007.
Even niet 'luisteren' naar ... Bakkertje, dat maakt het voor jou extra ingewikkeld.
En bij het importeren in Outlook kan je ook Exel-bestanden gebruiken, dus je hoeft het helemaal niet op te slaan als CSV-bestand ..... :confused:
Nogmaals: nodeloos ingewikkeld dus.

Met welke Excel-versie werk je?

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt van veelen !! je hebt me echt ontzettend goed geholpen !

Hoi,

Dank je wel ..... :P
Ik heb nog een 'tip' om heel makkelijk nieuwe gegevens in te voeren:

Vul in het Excel-bestand eerst de gegevens in van een contactpersoon.
Klik hierna in de eerste cel daarvan (dat is dus de titel in cel A2 als het goed is)
Voer nu de volgende handelingen uit:

- klik op de Officeknop helemaal linksboven in het scherm
- in het venster dat je nu ziet klik je onderaan op 'Opties voor Excel ...'
- in het volgende venster klik je aan de linkerkant op 'Aanpassen'. je ziet nu een hele lijst met opdrachten en bovenaan staat waarschijnlijk 'Populaire opdrachten'
- klik op het pijltje achter 'Populaire opdrachten' en kies 'Alle opdrachten...' ;nu zie je daaronder een nog veel grotere lijst staan.
- klik eenmaal in die lijst en blader net zo lang naar beneden tot je 'Formulier...' ziet staan.
- dubbelklik op 'Formulier...' en je ziet dat hij nu in de rechterlijst wordt geplaatst.
- Klik tenslotte op OK onderaan het venster.

Wat is er gebeurd:
Helemaal bovenin het venster van Exvel zie je een klein werkbalkje met knoppen staan; dat heet de werkbalk 'Snelle toegang' en daar is als laatste nu ee knop aan toegevoegd: 'Formulier...'
Als je daarop klikt, krijg je een invulvenster waarin je snel de gegevens van een contactpersoon in kunt vullen.
Gebruik de TAB-toets om steeds naar een volgend tekstveld te springen.
En als je alle gegevens hebt ingevuld van één contactpersoon, druk je (pas dan) op Enter.
De gegevens worden aan de tabel toegevoegd en je krijgt weer een nieuw leeg invulvenster voor de volgende contactpersoon.

.... misschien handig om deze tekst even de selecteren en uit te printen .....

Laatst bewerkt:
ik heb nu alles ingevoerd in excel, maar hoe importeer ik dit excel bestand in outlook 2007?

ja ik moet gedurende mijn stage periode zoveel invoeren en dat verspreid over 10 weken. maar heb er nu 160 ingevoerd. maar hoe importeer ik deze in outlook 2007.
groetjes hermina..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan