• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel lijst met zoekbalk/zoekfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henksen

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2011
Ik had even een vraag over een zoekfunctie, had al wat gezocht op google en wat forums maar kon niet echt vinden wat ik zoek.

ik heb een doos met oude singles en dat zijn er nog al wat, deze singles wil ik graag in excel bestandje hebben met een zoekfunctie. De lijst maken is het probleem niet maar de zoekfunctie wel.

het wou mij niet lukken het bestand hier te uploaden dus heb ik het via een andere site gedaan, hier de link:
http://www.4shared.com/document/2woqrMuz/Map1.html

en ik zou het graag zo willen hebben, dat als ik een artiest in vul en op enter druk het er zo uit zal gaan zien:
http://imageshack.us/photo/my-images/577/voorbeelds.png/
Dus dat er een rode balk komt bij het gevonden resultaat, mag ook alleen de gevonden cel zijn hoeft niet persee de hele rij.
Het is dus de bedoeling dat bij het artiest zoeken gezocht wordt in rij B, en bij het titel zoeken in rij C en D.

en is het ook mogelijk dat ik er een nieuwe single tussen zet dat hij automatisch in alfabetische volgerde gezet wordt ? zo ja, hoe dan ?

ik hoop dat er iemand is die me kan helpen, zou echt geweldig zijn !
als het te veel werk is, dan hoor ik het wel dan moet ik even zien hoe het anders moet.

Alvast bedankt !
Mvg Henk

hmm, maar dan krijg je niet het zelfde dan wat ik bedoel of wel ?
ik heb hier en daar rond gekeken en dan deden ze het met VBA dit lijkt mij zelf veel handiger.
al is dat voor mij wel moelijker om te maken, maar lijkt me wel mooi om met wat hulp om mij daar in verder te verdiepen !
alleen over het zoeken kan ik weinig vinden.

Robgr, heeft er wel wat van maar dit is niet precies wat ik bedoel !

ik heb gewoon een vak gemaakt waar ik bijv. een artiest in wil vullen, en als ik dan op enter klik dat hij automatisch naar die regel gaat en als het mogelijk is ook deze regel rood kleurt !

bij deze die jij nu plaats gebeurt iets anders !
iemand die me kan helpen ?

Mijn adressen bestand aangepast aan je cd bestand

Bijlagen

Hé willem hartstikke bedankt ;)
dit is mooi zo !

mooi dat het zo kan, nu kan ik h'm hele lijst er in gaan zetten.
Bedankt hé !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan