• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel lijst omzetten naar horizontale tabel dmv formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

coen94

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
Beste forum-gebruikers,

Momenteel ben ik bezig met afstuderen en stuit ik op de volgende Excelvraag:

Links staat een hele lijst met gegevens. Deze gegevens wil ik omzetten naar het tabelletje dat rechts is te zien.
Omdat het om duizenden gegevens gaat wil ik dit doen d.m.v. een formule. Het is een beetje lastig uit te leggen maar in de Excel wordt het wel duidelijk.

Ik ben zelf best goed onderlegd in Excel maar dit lukt me niet. Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Coen Wilterdink

Bijlagen

De tabel rechts moet beginnen met L04? Dan L03, L02 etc.? Dus altijd "grootste" waarde eerst?
Is de tabelopbouw consistent? Dus altijd 4 regels per laag?

Laatst bewerkt:
Hallo Alex,

Ja, dat klopt, onderaan wil ik altijd met L01 beginnen, dat betekend inderdaat dat ik bovenaan met de "grootste" waarde begin.
De tabelopbouw is inderdaad consitent.

Alvast bedankt!

Zo, dat was best nog even een puzzel. Een mogelijke oplossing in bijlage, bestudeer deze maar eens. Aangezien je redelijk bekend bent met Excel, hoef ik niet al teveel uit te leggen denk ik...

Opm.
1. Let op gebruik van matrixfuncties (afsluiten met control+Shift+Enter);
2. Gebruik van samengestelde cellen heb ik vermeden om verwijzingsfouten te voorkomen. De eerste kolom van de tabel zit voorwaardelijke opmaak op om tekst gelijk te maken aan de achtergrond.

Bijlagen

Alex,

Dat dacht ik ook haha! Dit is precies wat ik zocht!

Heel erg bedankt!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan