• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnStreefland54

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2020
Beste forumleden, Ik, als nieuw lid zit met een vraagstukje waarvan ik hoop dat jullie mij er wellicht mee kunnen helpen.
Kan er werkelijk niets over vinden.

Hier het vraagstuk(je)

Een dropdown lijst maken met gegevens validatie lukt mij wel. Ik kan dan uit een selectie b.v. een artikel kiezen. Mooi, daar staat dan het artikel in b.v. veld A1.
Maar wat ik nu wil dat er gebeurd op het moment dat ik een artikel uit de dropdown lijst kies, er in veld b2 en c2 bijpassende informatie verschijnt. Dus b.v. de inkoop prijst in b2 en de verkoop in c2. Ik weet maar niet hoe dit te bereiken. Hopelijk kan iemand op dit forum mij een oplossing bieden. Alvast bedankt. gr. John

Plaats anders je bestand even.

Kijk eens bij vert.zoeken
En anders even en voorbeeldbestandje plaatsen.

Kees

Dit kan met de functie VERT.ZOEKEN

Kees is mij juist voor:D

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor uw (snelle) reactie's. Uiteraard ben ik in al mijn zoektochten al eens bovenstaande suggestie tegen gekomen. Maar ik kom maar niet op het ontwerp zoals omschreven. Ze doen allemaal niet wat ik wil, n.l. uit een lijst een artikel kiezen en automatisch in de cellen naast dit artikel de inkoop en verkoop laten verschijnen.
Ik ga nog even verder op zoek, Indien ik wat vind, zal ik deze thread sluiten. Ondertussen zijn uw adviezen natuurlijk welkom.

Als je je bestand plaatst word je snel geholpen

Zet in de lijst met artikelen achter het artikel de inkoop- en verkoopprijs en je kunt met vert.zoeken je gewenste gwgwvwns krijgen.

Het beste advies is: plaats een voorbeeldbestand.

Kees

Ok, gelukt gelukt dacht ik. Welnu de uitleg. In het tabblad "keuzeblad" heb ik een dropdown lijst gemaakt. Echter krijg ik alleen de artikelen te zien uit de kolom die ik gebruikt heb voor gegevns validatei. Wat ik nou wil is dat bij een keuze in het keuzeblad, de prijzen er naast komen, net zoals in het tabblad "artikelen" maar wel in elke cel net zoals dat in "artikelen staat" Nou, hopelijk is het een beetje duidelijk zo. Alvast bedank.

Code:
=VLOOKUP(B3;artikelen!B3:E7;2;0)
Zoals eerder gezegd VERT.ZOEKEN (VLOOKUP)

Keesbl, bedankt. Dit gaat de goede kant op. Ik ben momenteel de formule aan het begrijpen. Het werkt i.d.d. zoals ik bedoel waarvoor dank. De formule laat zich echter niet gemakkelijk Kopiëren er veranderd iets in de waarden. Telkens met 1. Maar ik denk dat ik het bijna begrijp. :-). Alvast reuze bedankt,

En oh ja, In het keuzeblad moet ook het aantal kunnen werken. zodat die de prijzen vermenigvuldigd. Dat werk nog niet. Maar ik ga er mee aan de slag. Ik ben mij bewust van mijn matige kennis van excel.

Ik heb er een tabel van gemaakt op het keuzeblad.
Vul het aantal in, kies het product en de rest gaat vanzelf, ook bij het toevoegen van een product op het keuzeblad

Bijlagen

Laatst bewerkt:
keesbl, bedank voor je antwoord. het bestand wil niet downloaden i.v.m. Ongeldig(e) Bijlage opgegeven. Neem contact op met de webmaster als u een geldige koppeling hebt gevolgd.

Ja gelukt, ziet er mooi uit. Ik denk dat ik goed op weg ben geholpen. Ik ga hier mee aan de slag. Ik zal er zelf ook wat aan moeten doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan