• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel MAC optie LINKS en VINDALLES

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andrah

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2015
Bekijk bijlage video1.1-stocks_data (1).xlsx

Hallo allemaal,

Voor het gemak heb ik mijn bestand bijgevoegd in de bijlage.

Deze bijlage bevat stock exchange informatie en het is de bedoeling dat ik in kolom F 'trend' of 'up' of 'down' krijg.
Hiervoor moet ik de functies Links en Vind.alles gebruiken. Ik dacht dat ik het goed heb ingevoerd, maar ik krijg de functie in de cel te zien in plaats van de echte waarde.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Wijzig de eigenschappen van de cellen in kolom F. Zet deze op Standaard i.p.v. Tekst.
In Office op mijn PC moet de formule trouwens zo zijn:
=LINKS(D2;VIND.SPEC(" ";D2;1)-1)

Laatst bewerkt:
Het kan best zijn dat jouw formule wel klopte. Ik heb geen Mac dus kan het daar niet op testen. De reden waarom de functie niet wordt uitgevoerd is omdat de cel eigenschappen op Tekst staan en niet op Standaard.

Nee, maar in het nieuwe bestand heb ik het op algemeen gezet in plaats van tekst. Dit had ik de eerste keer ook al geprobeerd, omdat ikzelf ook dacht dat dit het probleem was. Maar dat bleek niet zo ze te zijn helaas

Dan zal het op een MAc anders zijn en kan ik je er helaas niet mee helpen.

Oke, toch bedankt voor de moeite ernaar te kijken:)
Is er iemand anders die mij hiermee kan helpen?

Test deze eens
=LINKS(D2,VIND.SPEC(" ",D2,1)-1)
Het scheidingsteken is in sommige versies , ipv ;

Laatst bewerkt:
Ik heb het getest, maar in mijn versie is het wel ; in plaats van ,. Dit had ik ook al geprobeerd.

Hmm, ik denk dat het misschien ligt aan de andere kolommen. Alle informatie staat links van de kolom in plaats van rechts, behalve in de 'value' kolom. Daar staat het wel rechts. Kan het zijn dat mijn pc die andere kolommen niet goed herkent?

Heel erg bedankt!! Ik zie nu wat er mis is. Ik werk met een Engelse cursus en in de Engelse formule staan de " " en de cel omgedraaid.
Stom dat ik daar overheen gekeken heb. Maar echt super bedankt voor de hulp:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan