• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel macro deeltekst zoeken, kopieren en verder zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deadyoullbe

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2016
Hallo,
Ik ben nieuw hier dus vergeef me als ik niet duidelijk ben.

Ik heb een excelfile een planning staan van binnenkomende en uitgaande producten.
Echter moet ik aan het eind van het jaar een opsomming doen van alle aparte producten en hoeveel en binnen of uit gegaan is.

in tabblad "jan-16" staat de volledige planning van Januari 2016 (zie afbeelding productieplanning)
Zo ziet het eruit van cel A6 t/m AZ26

Wat ik nu wil is dat cellen die beginnen met "N-" eruit gehaald worden en in een nieuw tabblad ("N-product") onder elkaar worden gezet, zodra dat gebeurd is dat hij verder zoekt naar meer cellen met deze startwaarde.
Als hij klaar is met jan-16, dat hij hetzelfde doet met tabblad feb-16 en deze waarden naast die van jan-16 zet etc.

Als er verschillende macro's moeten zijn voor elke aparte maand vind ik dat niet erg.
Gezien het elk jaar moet gebeuren zou het ook handig zijn om op een eenvoudige manier ipv in tabblad jan-16 te zoeken in tabblad jan-17 etc.

Alvast heel erg bedankt,
zelfs al is het niet mogelijk :)

Bijlagen

• productieplanning.png
    productieplanning.png
    28 KB · Weergaven: 46
Daar zal best wat voor mogelijk zijn, maar zo'n plaatje aanpassen is niet echt handig.

Maakt de volgorde nog uit waarin dat dan onder elkaar komt te staan?

het zou wel prettig zijn moest het op volgorde kunnen, maar het maakt niet zo heel veel uit.

Als je de gegevens in een tabel gaat opnemen, kan je daarna een rapportage maken. Wat denk je van zoiets?

Bijlagen

Haha, zoiets had ik ook in gedachten maar je was sneller ;)

Als je de gegevens in een tabel gaat opnemen, kan je daarna een rapportage maken. Wat denk je van zoiets?

Dankjewel, maar ik snap niet zo goed wat er gebeurd in de macro, en zou dit werken voor andere tabbladen met een andere naam?
De tabel in pivot ziet er awesome uit btw

Deadyoullbe, Mijn procedure werkt in principe in elke sheet van je zolang de opmaak maar hetzelfde is. Wel 1 kleine restrictie... Je moet het bereik A2:B3 even leeg maken. Anders weet de procedure niet waar die moet beginnen. Maar als je in de procedure het "Sheets(1)" aanpast naar bijvoorbeeld "Sheets("jan-16")" enzovoorts, kan je blad voor blad doorlopen om er een plattetabel van te maken. Misschien nog wel even opletten dat "Sheets(2)" aan het einde keihard verwijst naar het tweede tabblad.
Mijn voorstel zou dan eigenlijk zijn dat je een lus om de procedure heen maakt die door al je sheets loopt en de verzamelde gegevens plaatst in een nieuw aangemaakte sheet achter je laatste sheet.

Dankjewel Ginger,
Nog 2 vraagjes though, die cel A2:B3 leegmaken, in welk tabblad is dat? brontabblad (jan-16) of doeltabblad (N-product)?
En is het mogelijk om, ipv in de macro zelf steeds de sheet te moeten aanpassen, om de naam van de sheet uit een bepaalde cel te halen waar je dan in typt welke sheet het moet zijn?

Laatst bewerkt:
Deadyoullbe, ik zit nu op m'n werk, maar al 't meezit ga ik vanavond ff voor je kijken wat ik met je vragen kan (of iemand anders moet er in duiken natuurlijk).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan