Hallo allemaal,
Ik zit met het volgende;
Graag wil ik op de achtergrond een macro onder excel laten draaien die continu checkt of er een bepaalde string in windows-Clipboard verschijnt (geplaatst door een andere applicatie). Deze dient hij vervolgens direct in excel te plaatsen. Ondertussen moet de gebruiker dus gewoon met excel kunnen blijven werken.
Het volgende stukje code werkt goed, alleen geeft het een en ander een (te) hoge systeembelasting. De processor wordt behoorlijk belast. Wie weet een betere oplossing?
Bij voorbaat dank!
Ik zit met het volgende;
Graag wil ik op de achtergrond een macro onder excel laten draaien die continu checkt of er een bepaalde string in windows-Clipboard verschijnt (geplaatst door een andere applicatie). Deze dient hij vervolgens direct in excel te plaatsen. Ondertussen moet de gebruiker dus gewoon met excel kunnen blijven werken.
Het volgende stukje code werkt goed, alleen geeft het een en ander een (te) hoge systeembelasting. De processor wordt behoorlijk belast. Wie weet een betere oplossing?
Bij voorbaat dank!
Code:
Sub LeesEvents()
Dim i As Integer
Dim Interval As Single, Start As Single
i = 1
Interval = 1 '(sec)
Do While i < 60000 '' loops * intervaltijd= totale duur (nu op 1*60000 sec)
' Tijdsinterval instellen (sec).
Start = timer ' Aanvangstijd instellen.
Do While timer < Start + Interval
DoEvents ' Overdragen aan andere processen.
Loop
CheckClipboard 'Kijkt of er iets in windows-clipboard staat, zo ja -> plaats in excel
i = i + 1
Loop
End sub
Laatst bewerkt door een moderator: