• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel macro sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hortencia

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Hallo allemaal,
Ik heb in Exel een macro gemaakt die een deel van werkblad1 copieert naar werkblad2, daarna sorteert, filtert, optelt per groep en kleuren toevoegt. Werkt prima, regels toevoegen is geen probleem, zolang ik dat één voor één doe. Maar als ik een regel verwijder in werkblad1 snapt hij er niets meer van. Hij telt dan niet meer goed op en de kleuren kloppen dan ook niet meer.
Ik heb verschillende tips op deze site en op andere gezien, maar geen enkele is geheel van toepassing op mijn probleem. Ook heb ik te weinig verstand van VBA om de oorzaak te vinden. Weet iemand een tip voor mij om het probleem op te lossen of moet ik deze macro maar vergeten, omdat die met mijn beperkte kennis van VBA niet gaat werken?

Groet,

Hortencia

Excel sorteren

Gaat erg helpen al je hier een voorbeeld parkeert

Ron

In werkblad1 heb ik een database capaciteitsplanning met o.a.als kopteksten:
Projectmanager Init Uren Programma Project
Jan Jansen JJ 40
JJ 10 Oost Buurt1
JJ 15 Oost Buurt3
JJ 15 Zuid Buurt

Piet Klaassen PK 36
PK 12 Zuid Buurt13
PK 10 Oost Buurt4
PK 5 Oost Buurt5
PK 9 West Buurt7
etc.
Elk programma heeft haar eigen kleur.
Ik heb dan werkblad1 gecopieerd naar werkblad2 ( want werkblad1 moet in tact blijven),
heb vervolgens gesorteerd op programma en daarna gefilterd op Init en vervolgens opgeteld, elk programma weer in haar eigen kleur en de namen van de projectmanagers in Bold (kolom Initialen houd ik trouwens verborgen, dient alleen om te filteren).
Werkblad2
Projectmanager Init Uren Programma Project
Oost
JJ 10 Oost Buurt1
JJ 15 Oost Buurt3
Jan Jansen 25
PK 10 Oost Buurt4
PK 5 Oost Buurt5
Piet Klaassen 20 Oost
etc.
Ieder programma heeft haar eigen kleur. Als ik een regel toevoeg in werkblad1 is er niets aan de hand, maar als ik een regel verwijder omdat een project is afgerond, dan is hij van slag, telt niet meer goed op en de programma's ( en hun kleuren) worden door elkaar gegooid.

Ron, heb het bovenstaande in een bestandje toegevoegd, omdat het anders onduidelijk bleef.

Groet,

Hortencia

Bijlagen

Een excel bestand (geschoond van privacy gevoelige informatie) doet echt wonderen

Ron

Excel sorteren

Hoi Ron,

Ondanks ik de hele tijd in het bestand heb zitten knippen, is het te groot om als bijlage te verzenden. Uiteindelijk blijft er niets meer van over, kun je nog niet zien wat het probleem is. Als je wilt, kun je jouw e-mailadres mailen naar hennah@live.nl, kan ik je van daaruit het bestand mailen.

Hortencia

Excel sorteren

Beste Ron,
Ik had het probleem eventjes laten rusten gedurende de feestdagen.
Kun jij hier wat mee?
Ik heb de macro uitgevoerd zodat je kunt zien wat de bedoeling is.

Groet,

Hortencia

Bijlagen

Excel Macro Sorteren.

Het probleem is op andere wijze opgelost.

Groet,

Hortencia

Opgelost?

Hortencia,

je maakt me nieuwsgierig........

Ik heb het bestand in stukjes opgedeeld en daarna gefilterd en gesorteerd en de stukjes samengevoegd in dezelfde macro. Het is geen geweldige oplossing, maar als er een regel is toegevoegd of verwijderd verschuift niet alles en hoef ik maar één stukje aan te passen.

Hortencia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan