• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel macro voor het printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sebastian8688

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2011
Hallo,

Ik ben vaak op excel bezig met de invoer van data die vervolgens in enkel- of meervoud moet worden uitgeprint. De data staat op meerdere worksheets.

Mijn vraag is nu of het mogelijk is om een aparte worksheet te maken waarin ik kan aanvinken welke sheets ik uitgeprint wil hebben en hoeveel keer. waarop vervolgens ik simpel op de knop afdrukken kan drukken en de lijst in de goede volgorde wordt geprint.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk genoeg is.

Hoor graag van jullie, alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Sebastian Steenstra

Ik reageer maar even snel, precies weet ik het niet.

Ik dénk dat je dit enkel kunt instellen bij het printen. Daar kun je kiezen: print PG x t/m x.

Misschien dat het op een andere wijze wel iets kunt doen zoals jij wilt.

edit: bij word is het wel mogelijk aparte pagina's te selecteren. Optie is dus ook om te kopiëren in word.

Laatst bewerkt:
sebastian8688,

Voordat je een vraag steld, zou je ook even, de zoekmachine van Helpmij kunnen gebruiken.
Kijk hier eens.
Hier staat al vast een deel van je vraag.

Dank voor je reactie.

Ik wil graag dat het programma door iedereen ook een "leek" bestuurd kan worden.
Het is voor een leek niet altijd duidelijk welke pagina's uitgeprint moeten worden en het zou daarom handig zijn
om een soort van checkbox functie op een afzonderlijk blad te hebben waardoor het volautomatisch gekozen wordt.

Met vriendelijke groet,

Sebastian Steenstra

Ah op die manier, helaas ik heb eigenlijk 0 verstand van macro's dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik wist enkel dat deze functie in (sommige delen van) Office beschikbaar was.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan