• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

u538019

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
Berichten
18
Hallo
Kan mij iemand vertellen hoe ik in 1 cel via macro een bedrag bijtel
We spelen met een paar vrienden op lotto/bingo Zo zou ik het bedrag (nog te goed) kunnen optellen met 1 knop.

gr
 
Hallo
Kan mij iemand vertellen hoe ik in 1 cel via macro een bedrag bijtel
We spelen met een paar vrienden op lotto/bingo Zo zou ik het bedrag (nog te goed) kunnen optellen met 1 knop.

gr

Bvb.

Code:
Range("A1").Value = Range("A1").Value + 20

of

Code:
Sheets("naamvaneenanderblad").Range("A1").Value = Sheets("naamvaneenanderblad").Range("A1").Value + 20

Wigi
 
...Reeds opgelost, maar misschien toch een kleine aanvulling op de code van Wigi...:eek:

Code:
Sheets("naamvaneenanderblad").[B]ActiveCell.[/B]Value = Sheets("naamvaneenanderblad").[B]ActiveCell.Value + Sheets("naamvaneenanderblad").Range("A1").value[/B]

Zo kan je tenminste iedere cel verhogen en niet alleen cel A1... En met de 2e toevoeging kan je (in dit voorbeeld) je te verhogen waarde in cel A1 zetten, waardoor het invoegen helemaal variabel wordt.

Groet, Leo
 
Leo

De actieve cel op een ander blad kan je met die code niet verhogen.

Wigi
 
Leo

De actieve cel op een ander blad kan je met die code niet verhogen.

Wigi
Hmmmm... STOM! Had ik niet gezien dat dat er stond...:eek: Meestal staat er iets van [naamvandesheet], en heb ik er helemaal geen aandacht aan geschonken! Dus dank voor het ingrijpen!

Zo is 't wel goed....
Code:
Sheets("naamvandesheet").ActiveCell.Value = Sheets("naamvandesheet").ActiveCell.Value + Sheets("naamvandesheet").Range("A1").value

Groet, Leo
 
Hmmmm... STOM! Had ik niet gezien dat dat er stond...:eek: Meestal staat er iets van [naamvandesheet], en heb ik er helemaal geen aandacht aan geschonken! Dus dank voor het ingrijpen!

Zo is 't wel goed....
Code:
Sheets("naamvandesheet").ActiveCell.Value = Sheets("naamvandesheet").ActiveCell.Value + Sheets("naamvandesheet").Range("A1").value

Groet, Leo

Indeed Leo ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan