• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

autoweek

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Beste helper,

Bekijk bijlage Test.xlsx
In de bijlage vindt u een voorbeeld bestand waarin ik het volgende graag zou willen:
Ik zou graag een macro toe willen voegen die kijkt naar de maand (cel C2) en jaartal (cel C4). En vervolgens de datum filtert (celG17) op basis van de maand en jaartal die in cel C2 en C4 staan.
Vervolgens het gebied selecteert van die maand. In het voorbeeldbestand is dit het bereik: A1:S47 voor de maand april.

Zou iemand mij hierbij op weg kunnen helpen.

mvg, Ralf

Bijlagen

Even nog voor de duidelijkheid. In het voorbeeld bestand gaat het alleen om de maand april, maar in de originele bestanden staan alle datums van het jaar in.

Code:
Sub filterdatum()
    ActiveSheet.Range("$A$17:$S$137").AutoFilter Field:=3, Criteria1:=Range("c4")
    ActiveSheet.Range("$A$17:$S$137").AutoFilter Field:=4, Criteria1:=Range("c2")
    Range("A1:S47").Select
End Sub
Via macro-opnemen ben ik tot dit resultaat gekomen.

Beste popipipo
Hoe krijg jij het voor elkaar om in de macro iets te laten filteren?

@autoweek,

Deze macro staat toch al voor een gedeelte in het antwoord van je vraag over printen.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan