• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel - maken van tijdlijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom045

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2020
Hoi mensen,

Ik wil graag een sheet ontwikkelen in Excel die mij in staat stelt om tijdlijnen te maken en vervolgens de samenvallende tijd aan te geven. In de bijlage het Excel-bestand. Hieronder een foto van hetgeen ik bedoel.

Is het mogelijk dat iemand mij kan vertellen of hetgeen ik wil überhaupt mogelijk is? Dus dat je zelf de mogelijkheid hebt om data in te vullen, Excel vervolgens een tijdlijn te laten maken én vervolgens nog de samenvallende tijd (zie gekleurde vakken) te laten bepalen automatisch?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Tom

Bekijk bijlage 358383

Bijlagen

• voorbeeld excel.xlsx
    voorbeeld excel.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 37
  • voorbeeld excel samenvallende tijd.png
    voorbeeld excel samenvallende tijd.png
    10,6 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Heb je je macrorecorder al eens ingeschakeld ?

Code:
Sub M_snb()
    Range("M4:M75") = [index(row(1950:2021),)]
    sn = Cells(7, 2).CurrentRegion.Resize(, 5)
     For j = 2 To UBound(sn)
        If sn(j, 1) <> "" Then Cells(4, 14).Offset(Year(sn(j, 1)) - 1950).Resize(Year(sn(j, 2)) - Year(sn(j, 1))).Borders(7).Weight = 2
        If sn(j, 4) <> "" Then Cells(4, 14).Offset(Year(sn(j, 4)) - 1950).Resize(Year(sn(j, 5)) - Year(sn(j, 4))).Borders(10).Weight = 2
     Next

For Each it In Range("N4:N58")
        If it.Borders(7).LineStyle * it.Borders(10).LineStyle = 1 Then it.Interior.ColorIndex = 26
     Next
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan