• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel meerdere resultaten zoekfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juusta

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Ik ben met excell bezig en nu loop ik tegen het volgende probleem aan:

ik gebruik criteria waarbij meerdere resultaten naar voren komen, maar hierbij laat hij alleen de 1e zien die hij tegen komt.
Dit is prima in de eerste zoekfunctie maar in de 2e zoekfunctie daaronder, wil ik het 2e resultaat laten zien.

Hoe krijg ik dit voor elkaar, heb het bestand toegevoegd wat ik gebruik.

Tevens gebruik ik wel 2 criteria, dat hij selecteert op de dienst AA8 en dus op Noorden.

Bekijk bijlage basisr.xls

Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit, maar eigenlijk wil ik toepassen dat als er bijvoorbeeld zuiden staat ipv noorden dat hij deze niet laat zien. Met deze toepassing laat hij alle AA8 velden zien. Als ik het veld van Noorden verandere deze dus ook.

Bestudeer deze bijlage eens.
Ooit eens gemaakt voor iemand.
Misschien kun je er iets mee.
Bedenk wel dat veel matrixformules het bestand vertragen.

Bijlagen

Thanks, deze ziet er veelbelovend uit, ga er even naar kijken of ik het werkend kan krijgen, het zullen niet veel matrix functies worden, blijft een klein bestand.

Ik heb je bestandje gebruikt en in jou bestand zelf werkt die perfect, maar verplaats ik dit naar mijn eigen werkblad krijg ik alleen maar # waarde er uit.

Heb mijn eigen gegevens ook op jou werkblad gezet eventueel en daar doet de formule het ook perfect, waar ligt dit aan?

Bovenin het bestand zit de fout en onderin komt de formule er wel gewoon juist uit, waar ligt nou de fout

Bekijk bijlage meerdere zoekresultaat fout.xls

Laatst bewerkt:
Je matrix-formule in cel F13:
Code:
=IF(SUMPRODUCT(($B$6:$B$20=$F$12)*($C$6:$C$20=$G$13))+ROW($F$13)>ROW();INDEX($A$6:$A$20;SMALL(IF(($B$6:$B$20=$F$12)*($C$6:$C$20=$G$13);ROW($B$6:$C$20)-ROW($F$[COLOR="#FF0000"]13[/COLOR])+1;"");ROW()-ROW($F$13)+1));"")
Vervang de rode "13" door "6".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan