• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel meetinstrument

Status
Niet open voor verdere reacties.

EtienneVB

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
Goededag,

Ik ben voor stage een Excel meetinstrument op aan het stellen.

Nu moet ik uit een heleboel gegevens (ordernr, documentnr en artikelnr) het aantal directe leveringen en het aantal naleveringen eruit halen.

De lijst gegevens moet ik kunnen uitbreiden waardoor de formules automatisch gegenereerd moeten.

het bijgevoegd bestandje maakt het allemaal wat duidelijker. Bekijk bijlage Map1.xlsx

kan iemand mij helpen?

Ja, hier was ik (op een iets andere manier) ook achtergekomen. Alleen telt die nu wel de 'naleverigen' dubbel, aangezien deze dus 2 keer een afwijkend aantal hebben.

De uiteindelijke lijst gegevens zijn 4 tabbladen met 50000 regels...vandaar dat ik het direct via een juiste formule(s) wil.

Maar sowieso al zeer bedankt!!

Ten eerste, harstikke bedankt voor de hulp!

Ik heb alleen nog 1 probleem.

In mijn originele bestand zijn er regels bij waarbij Aantal een kleiner getal heeft dan Besteld origineel maar waarbij dit geen nalevering is. Er zijn simpelweg meer Besteld dan geleverd zijn geworden, maar dit zijn geen naleveringen...

De enige manier waarop dit te zien is dat deze artikelen hetzelfde Ordernr. maar GEEN ander Documentnr. hebben...

Ik zal het in het bijgevoegde bestand wat duidelijker maken.

Bekijk bijlage Map1(1).xlsx

Ik heb een kleine aanpassing in jouw benamingen aangebracht: Ik spreek nu over een eerste levering en over naleveringen. Dit betekent dus dat er altijd een eerste levering is, maar die eerste levering hoeft niet perse de volledige order uit te leveren. Als er slechts een deel wordt uitgeleverd volgen er naleveringen. Op het moment dat de order bij de eerste levering volledig wordt uitgeleverd komt er een 1 in kolom F, anders d1. Iedere volgende levering op het zelfde Ordernr en Nr krijgt in kolom G een 1 (dit zijn formeel de naleveringen). Een order die order, die niet de eerste keer volledig wordt uitgeleverd, maar toch als uitgeleverd wordt beschouwd is in deze oplossing (nog) niet herkenbaar, maar wordt in ieder geval niet als nalevering betiteld, maar als een eerste (deel)levering.

Bijlagen

Het functioneert op deze manier inderdaad naar behoren.

Hartstikke bedankt voor de hulp!! Ik moet toch wel even een thumbs up geven voor de algehele hulpvaardigheid en sfeer hier op het forum!

Ik zal het topic de status opgelost geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan