• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel menu vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

eriksmit1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2016
Dag,

Is er een mogelijkheid om een deel van het menu vast te zetten. Ik ben bezig met het maken van een flowchart. Nu moet ik telkens in het menu Invoegen/insert
en dan vormen/shapes klikken bij elk symbool dat ik toevoeg aan de flowchart. kan ik vormen/shapes tijdelijk ergens vast zetten zodat ik niet telkens alle handelingen hoef te doen? zoals bijvoorbeeld slicer bij een draaitabel.

Grt,
Erik

Je kunt op een vorm rechts-klikken en "Lock drawing shape" kiezen (weet de NL naam niet), dan kan je blijven tekenen totdat je op Escape drukt. Ook kan je natuurlijk de gallerij met vormen vastmaken aan de werkbalk snelle toegang.

Dag,
Dank voor je antwoord. Ik had al voor de werkbalk snelle toegang gekozen. De tweede optie kende ik niet maar dat is alleen voor telkens (helaas) hetzelfde figuur.
Groet,
Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan