• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel met ActiveX aansturen, na quit() methode blijft excel in geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

simonstokvis

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
Ik ben bezig om een programma in HP Vee (Grafische programmeer taal)voor een labaratorium te schrijven.

HP Vee biedt de mogelijkheid om ActiveX applicaties aan te sturen. Mijn programma stuurd Excel aan, waarin het programma een keurig rapport maakt en het vervolgens excel afsluit.

Mijn probleem is dat na het uitvoeren en afsluiten van het programma EXCEL in het geheugen van de computer blijft. Als ik hierna weer mijn programma draai dan zegt deze dat de RPC server busy is. Na handmatig(via control alt del, taak beeindigen) verwijderen van excel uit het geheugen draaid mijn programma weer goed.

Hoe kan ik excel via ActiveX uit het geheugen van de computer krijgen?

Heb je na de Quit ook het object terug geïnitialiseerd?

XLApp.Quit
Set XLApp = Nothing

He Igrid,

ja dat heb ik ook al geprobeerd, alleen werkt het niet. :(

Op de site van microsoft vond ik ook een heel artikel over dit probleem, alleen werkt hun oplossing ook niet:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q317109

Het gekke alleen is, wanneer ik Hp Vee afsluit en mijn programma opnieuw laad, excel wel in het geheugen blijft, maar mijn programma niet meer vastloopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan