• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel met DB2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dijaken

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
Ik heb een progje geschreven dat een DB2-tabel opvult met gegevens uit excel.( met ADODB connection).
Hoe kan ik nu een NULL-waarde (geen 0) doorsturen vanuit excel zodat DB2 deze aanvaardt?

Volgens mij moet je voor een NULL-waarde twee dubbele aanhalingstekens achter elkaar gebruiken wat dan een lege string voorstelt. Dat ziet er dus als volgt uit: ""

Heb beide geprobeerd, lukt niet! Geeft telkens een fout!
Toch al bedankt!

Hoe kan ik nu een NULL-waarde (geen 0) doorsturen vanuit excel zodat DB2 deze aanvaardt?

Lijkt mij meer aan de kant van DB2 te liggen. Kan je hier nergens in je import functies aanvinken dat een 0, Null of "" als leeg behandeld moet worden?

Mea culpa, heb fout gevonden, diegene die de tabel oorspronkelijk aangemaakt heeft, heeft NULL waardes niet toegelaten voor dit veld!! Dus zal tabel opnieuw mogen creeeren!!

Bedankt voor jullie reacties!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan