• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel met externe bron op meerdere pc’s gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

burley

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2011
Berichten
77
Hallo allemaal, wij hebben een excel bestand wat gegevens uit een bron bestand (magazijn locaties & producten) op haalt. We willen dit op meerdere pc’s gebruiken wat op zich geen probleem is (via dropbox), behalve dan dat op elke pc het absolute pad naar het bronbestand anders is, met alle daaruit volgende problemen van dien.

Ik heb gezocht naar mogelijkheden om dit op te lossen, maar kom niet veel verder. Dus vandaar de vraag of dit zo in te regelen is dat een en ander op alle pc’s werkt en het pad naar de bron dynamisch in te stellen is.

Het is in excel natuurlijk mogelijk om data uit een online bron te gebruiken, wat via dropbox wellicht mogelijk is, maar dit heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ook omdat het erg omslachtig is/lijkt om een bestand wat lokaal gebruikt wordt via internet in te laden.

Alvast bedankt voor jullie input!
 
Laatst bewerkt:
Het pad naar de Dropbox root folder kan je zo ophalen, uitgaande van een standaard installatie:
Code:
DropboxFolder = Environ("Userprofile") & "\Dropbox\"
 
Bedankt voor je reactie.

Dat snap ik inderdaad, maar daar zit m nu net de crux. Want die computers zijn niet identiek en hebben geen standaard dropbox installaties.
 
Noem dan eens een voorbeeld van zo'n absoluut pad als ze geen Dropbox geïnstalleerd hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan