• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel met gegevensvaldatie doorrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maus1602

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2012
Hallo allemaal,

Ik staar me helemaal blind op waarschijnlijk een zeer simpel probleem.

Wat ik graag zou willen is dat de waarde Blad1 cel A2, gekozen middels lijst gegevensvalidatie, vermenigvuldig met het aantal uit cel C2.
Uitkomsten getoond achter de sub zoekwaarden, kolom B.

Blad "vaste waarden" staan de tarieven per onderdeel.
Zie voorbeeld.

Bekijk bijlage testbereken.xls

pfff.
groet Maurice

In B5 en doorvoeren.
Code:
=INDEX('vaste waarden'!$A$2:$H$6;VERGELIJKEN(A4;'vaste waarden'!$A$2:$A$6;0);VERGELIJKEN(A$2;'vaste waarden'!$A$2:$E$2;0))*C$2

SUPER bedankt HSV ! :D

Daar was ik inderdaad naar op zoek, ik bleef hangen in de functie verticaal zoeken. Had wel getwijfeld over gebruik van INDEX, maar niet met vergelijken.
Kan ik ISNB ook inzetten om de #NB waarde niet te tonen?

Dat kan ook,

Voor Excel 2007 en nieuwer.
Code:
=als.fout(INDEX('vaste waarden'!$A$2:$H$6;VERGELIJKEN(A4;'vaste waarden'!$A$2:$A$6;0);VERGELIJKEN(A$2;'vaste waarden'!$A$2:$E$2;0))*C$2;"")

Oudere versies.
Code:
=als(isnb(INDEX('vaste waarden'!$A$2:$H$6;VERGELIJKEN(A4;'vaste waarden'!$A$2:$A$6;0);VERGELIJKEN(A$2;'vaste waarden'!$A$2:$E$2;0))*C$2);"";INDEX('vaste waarden'!$A$2:$H$6;VERGELIJKEN(A4;'vaste waarden'!$A$2:$A$6;0);VERGELIJKEN(A$2;'vaste waarden'!$A$2:$E$2;0))*C$2)

Maar je kan ook Paarrd typen zonder dubbele 'r'. :d

Wederom hartelijk dank Harry

Doar bin ik hail bliede mit.
:thumb:
Ik sluit mijn vraag..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan