Excel met VBA naar een Webpage

Status
Niet open voor verdere reacties.

spree

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2007
Berichten
32
Beste Helpij-forummers,

Ik heb een archiveringssysteem geschreven in VBA, welk geopend word door een knop aan te klikken in de eerste excel sheet.

Code van knop (macro) op de excel sheet:

Code:
Sub StartProgram()

[INDENT]Home.Show[/INDENT]


[COLOR="Gray"]' StartProgram = Button1 at Sheet1 at Excel
' Home = Form1[/COLOR]

End Sub

Nu, als ik mijn excel bestand publish als een webpage, krijg ik inderdaad de excel sheet met de knop als activeX besturingselement, maar als ik op de knop druk gebeurt er niets. Ik krijg het gevoel dat de VBA code niet mee ge-exporteerd wordt of dat deze niet gelezen kan worden door de browsers waar ik het mee heb geprobeerd (Internet Explorer en Firefox).

Alvast bedankt,

Jan-Willem Evenblij

Edit: Ik heb de gepublishte webpage geopend met excel, en ben erachter gekomen dat geen van de forms en modules mee gepublisht waren. Nu heb ik deze in dit bestand geplakt, maar zonder resultaat, de knop werkt nog steeds niet. Ik heb de knop via een macro laten lopen, via vba code, maar het mag niet baten. Ik weet het niet meer :(
 
Laatst bewerkt:
Weet niet of het toegestaan is, maar dit is redelijk belangrijk, dus bij deze: BUMP
 
Dus je wil op een webpage een knop uitvoeren? Volgens mij kan dit niet. Althans, ik heb zoiets nog niet gezien. Knoppen zou ik maken met JavaScript of een andere taal, maar uiteraard heb je dan geen Excel file erachter.
 
Dus je wil op een webpage een knop uitvoeren? Volgens mij kan dit niet. Althans, ik heb zoiets nog niet gezien. Knoppen zou ik maken met JavaScript of een andere taal, maar uiteraard heb je dan geen Excel file erachter.

Zoiets ja, ik wil graag een knop hebben, die als ik erop druk mijn eerste userform laad (met de naam Home).
 
Misschien is het ook leuk als je een oplossing hebt voor het probleem dat je hebt beschreven, dat je die hier even post. Misschien hebben andere mensen daar ook iets aan..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan