Pieter2506
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 24 aug 2022
- Berichten
- 1
Hallo!
Het gebeurt geregeld dat klanten meerdere facturen betalen zonder te specificeren welke facturen specifiek betaald worden.
Aangezien het vaak grote organisaties zijn is mailen/bellen vaak een doolhof waar niet door heen te komen is.
Kan ik Excel een lijst met alle mogelijke opties laten berekenen a.d.h.v. een lijst met openstaande facturen i.c.m. het bedrag van de betaling?
Zie onderstaand voorbeeld waar in kolom A facturen staan en in kolom B de factuur waarde.
Nou betaald de klant €893,95 (cell D2) en wil ik Excel zelf laten berekenen dat dan facturen 1,6 en 8 betaald zijn.
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Het gebeurt geregeld dat klanten meerdere facturen betalen zonder te specificeren welke facturen specifiek betaald worden.
Aangezien het vaak grote organisaties zijn is mailen/bellen vaak een doolhof waar niet door heen te komen is.
Kan ik Excel een lijst met alle mogelijke opties laten berekenen a.d.h.v. een lijst met openstaande facturen i.c.m. het bedrag van de betaling?
Zie onderstaand voorbeeld waar in kolom A facturen staan en in kolom B de factuur waarde.
Nou betaald de klant €893,95 (cell D2) en wil ik Excel zelf laten berekenen dat dan facturen 1,6 en 8 betaald zijn.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
