stukje nostalgi
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 apr 2008
Voor de productie van product X heb ik een materiaal requirement planning gemaakt. Deze bestaat uit een uit te leveren week en de daarvoor benodigde onderdelen van leverancier I & II. Het volledige verhaal rekend zichzelf door aan de hand de cijfers. Dus wanneer de behoefte zakt onder de minimale voorraad wordt er automatisch besteld.
Nu rest mijn vraag, momenteel is het zo dat wanneer ik bijvoorbeeld de bestelgrootte of aantal te leveren aanpas dan veranderd het totale werkblad. Stel ik wijzig straks in week 40 het aantal te leveren X-en van 15 naar 30 dan veranderd het complete document, ook de voorlopende weken die al zijn geschied. Is er een mogelijkheid het tijdspad (weken) mee te laten rekenen zodat voorgaande informatie behouden blijft?
Nu rest mijn vraag, momenteel is het zo dat wanneer ik bijvoorbeeld de bestelgrootte of aantal te leveren aanpas dan veranderd het totale werkblad. Stel ik wijzig straks in week 40 het aantal te leveren X-en van 15 naar 30 dan veranderd het complete document, ook de voorlopende weken die al zijn geschied. Is er een mogelijkheid het tijdspad (weken) mee te laten rekenen zodat voorgaande informatie behouden blijft?
Bijlagen
Laatst bewerkt: