• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel MRP met tijdspad

Status
Niet open voor verdere reacties.

stukje nostalgi

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Voor de productie van product X heb ik een materiaal requirement planning gemaakt. Deze bestaat uit een uit te leveren week en de daarvoor benodigde onderdelen van leverancier I & II. Het volledige verhaal rekend zichzelf door aan de hand de cijfers. Dus wanneer de behoefte zakt onder de minimale voorraad wordt er automatisch besteld.

Nu rest mijn vraag, momenteel is het zo dat wanneer ik bijvoorbeeld de bestelgrootte of aantal te leveren aanpas dan veranderd het totale werkblad. Stel ik wijzig straks in week 40 het aantal te leveren X-en van 15 naar 30 dan veranderd het complete document, ook de voorlopende weken die al zijn geschied. Is er een mogelijkheid het tijdspad (weken) mee te laten rekenen zodat voorgaande informatie behouden blijft?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik kan het bestand niet downloaden ivm beveiligingsinstellingen. Kun je het bestand ook als ZIP-file plaatsen?

Met meerdere hengels is de kans groter op een vis ;). Ben momenteel nog niet echt veel verder gekomen, het zou wellicht met een macro kunnen maar daar heb ik totaal geen verstand van.

Met meerdere hengels is de kans groter op een vis ;). Ben momenteel nog niet echt veel verder gekomen, het zou wellicht met een macro kunnen maar daar heb ik totaal geen verstand van.

Klopt, maar vergeet niet dat het hier om vrijwilligers gaat. Een aantal onder hen geeft bvb. zijn middagpauze op om mensen als u te helpen. Of zelfs tijdens de werkdag. Snappie? ;)

Mea Culpa, ik had geen idee dat dit zo gevoelig ligt. Ik hoop niet dat ik m'n kansen heb verspeeld. Sinds de tijd dat ik aan het werk ben wordt je steeds gemakkelijker bij het zoeken naar oplossingen wat betreft planningen, Excel werkt hierbij mijns inziens alsnog voortreffelijk. Enkel krijg ik het niet voor elkaar om dit bestand zo te fixen dat het voldoet aan de verwachting, foolproof. Hopende dat jullie mij alsnog willen bijstaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan