• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel na geen activiteiten opslaan en afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdrmer

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2012
Goededag dames en heren,
ik heb een hoop codes geprobeerd om het bovenstaande te laten werken.
Echter krijg ik een fout melding kan geen macro vinden. Wie kan wil mij helpen.
Mvg Jan

Bijlagen

jdrmer, Ik ben persoonlijk een fel tegenstander van dit soort codes. Ik heb je bijlage ook niet bekeken uit angst in een een of andere timer lus te geraken. Want waarom sluit je het complete programma Excel af bij een gebruiker? Die gaat daar ongetwijfeld héél ongelukkig (agressief?) van worden.

Naast de waarschuwing van Ginger, in de code zeg je dat bij het beëindigen van de timer de routine CloseWB moet worden uitgevoerd. Die routine is er niet.

Hoi,
Voor alle duidelijkheid, net zoals Ginger en Edmoor ben ik helemaal geen voorstander van het gebruik van dergelijke code. Moesten we weten waarom het werkboek moet worden gesloten zijn er waarschijnlijk betere manieren om uw probleem te benaderen.
Maar goed, volgende (oude) code had ik nog in de kast liggen, zie vbtje. Mischien ben je daar mee geholpen?
(codes te vinden onder Module en ThisWorkbook)

Bijlagen

goededag gast0660, bedankt voor je hulp.
echter loop deze vast als men scrolt.
Ik denk dat ik het moet opgeven, ik heb zoveel codes geprobeerd.

antwoord op de opmerking van dat gebruikers het niet leuk vinden als de file wordt afgesloten na geen activiteiten.
Het is ook frustrerend als een ander er gebruik van wil maken en dan de melding krijgt is reeds in gebruik.
Natuurlijk kan men de file delen maar dan is deze heel erg traag.
En ik ken bedrijven waar de software gewoon wordt afgesloten na geen activiteiten na ca 2 uur.
mvg Jan

Hoi,
Ik heb er hier nog eentje in bijlage.Mischien?
Voor uw probleem is Access aangewezen.
Je kan ook proberen om bij Werkmap delen de optie afdrukinstellingen uit te vinken en zien of het dan sneller gaat?
Als laatste want mijn tips zijn uitgeput, je kan ook iedereen zijn ding laten doen in zijn eigen bestand en dan een samenvatting maken.Dit kan makkelijk met (zie link)http://www.rondebruin.nl/win/addins/rdbmerge.htm
Suc6

Bijlagen

Goededag gast0660,
deze code sluit de file af tot zover goed echter reset deze na activiteiten niet. Is dit de laatste mogelijkheid?
mvg Jan

jdrmer ik weet niet of je al een oplossing had gevonden voor je probleem?

Ik heb een beetje zitten spelen met
Code:
Application.OnTime

Via ThisWorkbook laat ik bij verschillende Events een timer instellen.
Als er voor die tijd geen overige Events meer uitgevoerd worden, dan zal hij het betreffende bestand opslaan en afsluiten.
Bij het uitvoeren van een Event zal in de statusbalk elke keer een update plaatsvinden, wanneer het bestand zich af zal sluiten.

Zie het bijgaande bestand als voorbeeld (de timer staat hier op 2 minuten voor afsluiten bij inactiviteit, dit is naar wens aan te passen).

Gr, Henk

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan