excel naar access

Status
Niet open voor verdere reacties.

slauryssen

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
15
Beste,

Ik zoek een manier om data uit excelsheets te plaatsen in een accestabel. De data uit de excelsheets staat steeds op dezelfde positie in de sheet, het vervelende is wel dat het steeds om andere sheets gaat per invoer (dus 1 sheet per record in mijn tabel).

Laat me erbij vermelden: Ik zou het zo willen creëren dat ik bv. via een macro (na klik op een knop) in mijn form de bepaalde sheet aanduid (in 'open bestand') en dat via die macro de nodige gegevens uit de sheet worden gehaald into mijn form.

Bestaat er geen macro die er mij toe instaatstelt, dat ik op een knop druk in mijn form(template), ik de gegevens ophaal uit mijn benodigde excelsheet en in mijn form op de daarvoor voorziene plaatsen verkrijg.
Mocht er een dergelijke macro bestaan, kan je er iemand die online zetten, met eventueel de wijzigingen die ik dien aan te brengen voor mijn specifiek probleem.

thanx

mvg,
SLAU
 
Laatst bewerkt:
Je kunt gegevens uit excel importeren in access.
Rechtermuisknop in het databasevenster (in tab tabellen) en vervolgens importeren kiezen en dan de wizard volgen.
 
Hoi,

Ja, en zelfs gegevens uit een werkblad in Excel koppelen aan een tabel in Acces ....
Wijziging van de gegevens in Excel worden dan ook zicht- en verwerkbaar in Acces.
 
OK, ik heb al kunnen vinden dat ik een programmaatje zal moeten schrijven in VB. Volgens:

Wat jij wilt kan alleen als je het compleet gaat programmeren in VBA. Dat is programmeer werk voor gevorderden.
Je moet dan uitvragen waar het excel sheet staat, een connectie maken met het excel sheet, een recordset openen met de gegevens uit het excelsheet, record voor record en veld voor veld beslissen wat je er mee doet (negeren, toevoegen, wijzigen).
Het kan allemaal, maar is programmeren voor gevorderden.


Zou er iemand me hierop misschien een voorbeeld kunnen doorsturen hoe ik dit best programmeer. BV voor 1 enkele cel naar een plaats op mijn form zou al duidelijk zijn om zelf opweg te gaan. En hoe ik dit kan koppelen aan een knop op dat form, waarna al de ingelezen gegevens op dat form verschijnen.

Thanx,
SLAU
 
Ik weet niet waar je gevonden hebt dat je moet programmeren in VBA, dat is namelijk niet waar.
Je kunt de tabel gewoon koppelen of importeren met behulp van de wizards die access heeft. Die zitten gewoon onder je rechter muisknop.
Om te doen wat je in je eerste post in deze thread vraagt heb je geen VBA nodig.
 
Maar het gaat telkens over andere sheets die ik moet inlezen.

Ik zou het niet omslachtig willen maken, anders moet ik telkens importeren.
Ik zou graag een knop installeren op een form dewelke er voor moet zorgen dat ik een bepaalde sheet kan openen uit een directory en daarvan automatisch de velden uit de excel sheet copieert naar de voorziene velden op mijn form, waarna ze opgeslagen kunnen worden in mijn database...
Het betreft steeds dezelfde cellen van de sheet die ik nodig heb.
Valt dit te programmeren? of op een andere manier te verwezenlijken..

Thanx a lot!!

SLAU
 
Very interesting!!!! Alvast bedankt.


Maar nu, Ik plaats de code in mijn visual basic editor in access en wil die laten runnen zonder wijzigingen (komt nog), maar hij geeft meteen de fout dat hij 'TableDef' en 'Database' niet herkent. Compile error: User-defined type not defined.
 
Moet je even zorgen dat er een verwijzing naar de Microsoft DAO 3.6 object library komt.

Vanuit de module, menu extra, verwijzingen en dan de goede even aanvinken.
 
Ok, is gebeurd,

Maar nu geeft hij een foutmelding voor .TableDef
bij "For each TableName In DB1.TableDef"
Compile error: Method or data member not found.
 
Zet boven de for each regel de volgende regel:

Set DB1 = Currentdb()
 
Probeer de opdracht in vba docmd.transferspreadsheet
kan zowel gegevens uit excel halen als naar excel schrijven
Om in jouw geval denaam van het excel bestand te vinden zal je via een api aanroep de verkenner moeten starten. De code hier voor kan je op deze site www.allapi.net/agnet/apiviewer.shtml de naam van de functie is getopenfilename
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan