• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel naar google drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlotter33

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2014
Beste,
is het mogelijk om een xlsx naar google drive te plaatsen, zonder dat de formules, voorwaardelijke opmaak, etc verdwijnen?

Ik heb 2 documenten, waarvan het ene document wordt samengesteld obv het andere document. Blijft die link dan behouden?
Ik heb dit proberen te testen. Maar indien ik het ene brondocument had veranderd, dan werd ervan een nieuwe versie (google spreadsheet) gecreëerd. De link van het doeldocument naar het brondocument bleef naar het brondocument verwijzen, en niet naar de nieuwe versie (google spreadsheet) van het gewijzigde brondocument.

Wie heeft hier nog ervaring mee?

De meeste functies die Excel heeft, staan ook in Google Sheets. Dus voorwaardelijke opmaak en formules zullen grotendeels worden overgenomen. Maar het blijven 2 verschillende pakketten. Als je nog geavanceerder werkt met Excel en dus zelf VBA code maakt, gaat dat zéker verloren. Beide pakketten hebben mooie, maar ook minder mooie dingen vind ik altijd.
Op mijn werk gebruiken we Sheets als we écht iets samen moeten doen. Het gelijktijdig kunnen werken in een document is fantastisch. Maar over het algemeen gaat het dan over voortgangslijsten. Ook de samenwerking tussen Google Sheets en Google Forms is fantastisch. Maar onderling linken? Lastig...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan