excel naar html

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelsnel

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2003
Hoe kan ik een Excel tabel invoegen zonder alle niet zichtbare, onnodige opmaak? Nu klop ik de gegevens vaak handmatig in een html tabel waardoor er vaak nog maar 10% van de paginagrootte overblijft, maar het lijkt me dat dit ook anders kan.
Van Word naar html gaat via kladblok. Dit werkt niet bij Excel, bij iets grotere spreadsheets is dan alle verband weg.
Wie weet het?

groeten,
snelsnel.

Je kunt Excel toch ook als HTML opslaan?
OK, het wordt een heeeeel lang verhaal met allerlei codes maar het werkt.

Alternatief is een macro die een HTML tabel wegschrijft. Is betrekkelijk eenvoudig te maken - nee, het voorbeeld heb ik niet bij de hand.

Hoi Palmpje,
Bedankt voor je snelle reactie. Dat met opslaan als html had ik al gedaan alleen het wordt echt een enorm gezoek naar verwijderbare code. Het werkt alleen als je de pagina zonder verdere opmaak online wil krijgen. Ik heb het nog even geprobeerd maar krijg na heeeeel veel zoeken en verwijderen de ene na de andere scriptfout.
Die macro zal best eenvoudig zijn, dat is het meestal als je het eenmaal weet::rolleyes: ik verwacht dat je het over een macro in Excel hebt.
Ik begrijp inmiddels dat het niet zo eenvoudig is om eea via een simpele kopieerslag te ontdoen van een hoop ballast.

groeten,
snelsnel.

gebruik:
HTML:
<iframe src="jouwpagina" width="200" height="100">
(eerst oplaan als HTML)
:) :) :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan