Gert Bouwmeeste
Verenigingslid
- Lid geworden
- 28 nov 2007
Goedemiddag 
Ik wil vanuit mijn Excel-bestand met een VBA-macro mailtjes versturen naar de leden van de vereniging. Dat zijn er zo'n 220.
Ik wil niet dat die mailtjes meteen verzonden worden maar ik wil dat ze aangemaakt worden en op het scherm getoond.
Ik wil deze macro gebruiken, die heb ik in een antwoord van VenA. Ik weet alleen niet hoe ik m moet "ombouwen" zodat hij ook in mijn bestand draait. Simpel gezegd, iedereen die een mailadres heeft in kolom L moet een mailtje krijgen. Dat mailtje moet op het scherm gezet worden (.Display) en opgeslagen in de map "Concepten" van Outlook.
Zie bijgaand voorbeeldbestand.
Iemand een idee?

Ik wil vanuit mijn Excel-bestand met een VBA-macro mailtjes versturen naar de leden van de vereniging. Dat zijn er zo'n 220.
Ik wil niet dat die mailtjes meteen verzonden worden maar ik wil dat ze aangemaakt worden en op het scherm getoond.
Ik wil deze macro gebruiken, die heb ik in een antwoord van VenA. Ik weet alleen niet hoe ik m moet "ombouwen" zodat hij ook in mijn bestand draait. Simpel gezegd, iedereen die een mailadres heeft in kolom L moet een mailtje krijgen. Dat mailtje moet op het scherm gezet worden (.Display) en opgeslagen in de map "Concepten" van Outlook.
Code:
Sub VenA()
With Sheets("Blad1").ListObjects(1)
ar = .DataBodyRange.Formula
ar1 = .HeaderRowRange
For j = 1 To UBound(ar)
y = Application.Max(0, DateDiff("m", Date, ar(j, 3)))
If y < 24 Then
x = UBound(ar, 2) - y \ 6
If ar(j, x) = "" Then
ar(j, x) = Date
With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
.To = ar(j, x - 4)
.Subject = ar1(1, x - 4)
.display
End With
End If
End If
Next j
.DataBodyRange = ar
End With
End Sub
Zie bijgaand voorbeeldbestand.
Iemand een idee?