• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel naar Outlook, uitgesteld verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert Bouwmeeste

Verenigingslid
Lid geworden
28 nov 2007
Goedemorgen :thumb::cool:,

Ik heb een macro die vanuit Excel een nieuwe mail in Outlook aanmaakt. Dat werkt prima.

Code:
Sub MailIndividueel()								

Dim OutApp As Object								
    Dim OutMail As Object								

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")								

' Stel het mailtje op
            With OutApp.CreateItem(0)								
                .To = Mailadres								
                .CC = ""								
                .BCC = ""								
                .Subject = Sheets("Sjabloon").[B11].Value								
                .Body = Sheets("Sjabloon").[B13].Value & NweRegel & NweRegel & Sheets("Sjabloon").[B15].Value & " " & NweRegel & NweRegel & Sheets("Sjabloon").[B17].Value & NweRegel & NweRegel & Sheets("Sjabloon").[B18].Value								

'Eventueel een bijlage bijvoegen								
                .Attachments.Add Sheets("Sjabloon").[B20].Value & Sheets("Sjabloon").[B21].Value								

[COLOR="#FF0000"] '	Stel datum en tijd van verzending in plus een eventueel antwoordadres							
             '   .DeferredDeliveryTime = Sheets("Sjabloon").[B35].Value & Sheets("Sjabloon").[B36].Value  'Stel verzenddatum uit tot de datum en tijdstip dat je meegeeft								
             '   .ReadReceiptRequested = False                 'Ontvanstbevestiging = Uit								
             '   .ReplyRecipientNames = ""                        'Eventueel afwijkend mailadres voor antwoorden.[/COLOR]								

' Laat de aangemaakte mail op het scherm zien								
                ' Dat heeft alleen zin als test met een paar mailtjes. Voor de massamail zinloos								
                ' Dat kun je dan beter uitschakelen.								

' .Display								

'Verzend de mail meteen								
                'Dit pas doen nadat je uitvoerig hebt gecontroleerd of de mail goed is !								

'  .Send								

'Sluit het aangemaakte mailtje en sla 'm op als Concept in de Inbox								

' Alleen gebruiken als testrun! Maakt de mailtjes aan en zet ze als concept in								
                ' Inbox								

.Close olSave								

End With								

End Sub
Het gedeelte in de rode tekst werkt dus niet. Wordt niet ondersteunt.

Ik wil in die macro een een verzenddatum/tijd meegeven en tevens een antwoordadres. Hetgeen je dus normaal gesproken via de "Opties" van een mailbericht regelt.
Ik heb dit al doorgespit http://www.snb-vba.eu/VBA_Outlook_external.html. Daar staat veel in maar niet wat ik zoek.

Iemand een tip?

Het nadeel van een vraag zonder bestandje, is dat we niet kunnen zien wat je precies doet. Dus het wordt glazen bollen kijken.... Op basis van die glazen bol, vermoed ik dat je geen spatie hebt tussen de datum en de tijd. En dat moet wel. Ik zou dus deze code variant verwachten:
Code:
        .Attachments.Add Sheets("Sjabloon").[B20].Value & " " & Sheets("Sjabloon").[B21].Value

Dat is het bestandspad, dat staat los van de datum en tijd.

Verwacht echter wel dat .DeferredDeliveryTime = Date gewoon zou moeten werken

Laatst bewerkt:
Die .DeferredDeliveryTime werkt inderdaad gewoon.
Wel is een correcte datum/tijd nodig.

Dat is het bestandspad, dat staat los van de datum en tijd.
Sleuren en Pleuren gaat wel eens mis. De regel had uiteraard dit moeten zijn; het antwoord in #2 staat in beginsel dus nog steeds recht overeind, en ik had het niet voor niets over een variant:
Code:
        .DeferredDeliveryTime = Sheets("Sjabloon").[B35].Value & " " & Sheets("Sjabloon").[B36].Value
Er vanuit gaande dat in [B35] de datum staat, en in [B36] de tijd.

Het werkt. Probleem bleek in de tijd te zitten. Ik heb er nu dit van gemaakt:

Code:
.DeferredDeliveryTime = Sheets("Sjabloon").[B35].Value [COLOR="#FF0000"]& " 10:40:00 AM" [/COLOR]'Stel verzenddatum uit tot de datum en tijdstip dat je meegeeft

Da's voor mij voldoende.

Dank voor de oplossingen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan