Gert Bouwmeeste
Verenigingslid
- Lid geworden
- 28 nov 2007
Goedemorgen :thumb:
,
Ik heb een macro die vanuit Excel een nieuwe mail in Outlook aanmaakt. Dat werkt prima.
Het gedeelte in de rode tekst werkt dus niet. Wordt niet ondersteunt.
Ik wil in die macro een een verzenddatum/tijd meegeven en tevens een antwoordadres. Hetgeen je dus normaal gesproken via de "Opties" van een mailbericht regelt.
Ik heb dit al doorgespit http://www.snb-vba.eu/VBA_Outlook_external.html. Daar staat veel in maar niet wat ik zoek.
Iemand een tip?

Ik heb een macro die vanuit Excel een nieuwe mail in Outlook aanmaakt. Dat werkt prima.
Code:
Sub MailIndividueel()
Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
' Stel het mailtje op
With OutApp.CreateItem(0)
.To = Mailadres
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = Sheets("Sjabloon").[B11].Value
.Body = Sheets("Sjabloon").[B13].Value & NweRegel & NweRegel & Sheets("Sjabloon").[B15].Value & " " & NweRegel & NweRegel & Sheets("Sjabloon").[B17].Value & NweRegel & NweRegel & Sheets("Sjabloon").[B18].Value
'Eventueel een bijlage bijvoegen
.Attachments.Add Sheets("Sjabloon").[B20].Value & Sheets("Sjabloon").[B21].Value
[COLOR="#FF0000"] ' Stel datum en tijd van verzending in plus een eventueel antwoordadres
' .DeferredDeliveryTime = Sheets("Sjabloon").[B35].Value & Sheets("Sjabloon").[B36].Value 'Stel verzenddatum uit tot de datum en tijdstip dat je meegeeft
' .ReadReceiptRequested = False 'Ontvanstbevestiging = Uit
' .ReplyRecipientNames = "" 'Eventueel afwijkend mailadres voor antwoorden.[/COLOR]
' Laat de aangemaakte mail op het scherm zien
' Dat heeft alleen zin als test met een paar mailtjes. Voor de massamail zinloos
' Dat kun je dan beter uitschakelen.
' .Display
'Verzend de mail meteen
'Dit pas doen nadat je uitvoerig hebt gecontroleerd of de mail goed is !
' .Send
'Sluit het aangemaakte mailtje en sla 'm op als Concept in de Inbox
' Alleen gebruiken als testrun! Maakt de mailtjes aan en zet ze als concept in
' Inbox
.Close olSave
End With
End Sub
Ik wil in die macro een een verzenddatum/tijd meegeven en tevens een antwoordadres. Hetgeen je dus normaal gesproken via de "Opties" van een mailbericht regelt.
Ik heb dit al doorgespit http://www.snb-vba.eu/VBA_Outlook_external.html. Daar staat veel in maar niet wat ik zoek.
Iemand een tip?