• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel naar web

Status
Niet open voor verdere reacties.

jarnoz

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2011
Hallo iedereen,

Ik zit met het probleem dat ik een behoorlijk groot calculatie programma heb gemaakt met meerdere vrij ingewikkelde formules en calculaties en met meerder tabbladen en deze zou ik het liefst als 'programma' willen weergeven. Nou was mijn idee om dit te doen in combinatie met HTML of PHP aangezien ik daar een aantal jaren geleden nog wel eens wat heb mee gedaan.

Het is echter alleen zo dat als ik hem exporteer als webpagina ik alleen een HTML template zie maar ik al mijn functies (drop down menu's e.d.) kwijt ben. Hoe kan ik dit het best oplossen en is er wel een oplossing voor?

Gr. Jarno

Je kunt je eigen schil schrijven in C# of VB. Je kunt natuurlijk ook een eind komen met forms in excel zelf e.d. Als laatste optie kun je je file via een packer aanbieden:

http://exceltoexe.com/

Ik heb echter geen ervaring met dit soort oplossingen

Bedankt voor je snelle reactie, maar is het dan niet makkelijker om het aan te bieden aan een bedrijf die dat kan doen? Kan je dan niet terecht bij een standaard webdesign bureau/ programeerbedrijf?

Via een weboplossing moet het client-side draaien om de functionaliteit na te bootsen. In zo'n situatie kun je net zo goed je hele oplossing ombouwen zonder gebruik van excel.

Indien je gebruik maakt van excel moeten beide partijen excel hebben. Je kunt er een schil omheen bouwen, maar uiteindelijk ben je excel aan het besturen, zichtbaar of niet. Daarom is de HTML versie ook "plat" je kunt alleen dingen tonen die op de ontvangende kant mogelijk zijn.

Als je volledig onafhankelijk wil zijn moet je excel totaal laten varen. Wat een oplossing als exceltoexe wel kan bieden is een manier om de file alleen voor bepaalde gebruikers/computers beschikbaar te maken. je kunt je excel oplossing dan "verkopen".

Ik heb het eea gedaan in 'crystal xcelsius'; ik geloof dat het echter overgenomen is door SAP. Er zijn nog trial packages van te downloaden.
Deze applicatie timmert Excel om naar een flash object.

Pluspunten:
- het is aardig goed in te richten
- het (kan) er erg sexy uit zien

Nadelen:
- hij kan met een aantal specifieke formules niet omgaan (zoals INDIRECT)
- het is een beperkte trial, dus kost uiteindelijk wel Euries...

Dank u dank u, ik blijf erbij iedereen die hier op dat forum zit is geweldig. Bedankt mannen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan