• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel naar word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Williams12

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2009
Ik heb diverse omschrijvingen geprobeerd maar kom er niet helemaal uit:(. Ik hoop dan ook dat ik via jullie hulp een stukje verder kom. Het volgende,

In Excel heb ik een opsomming staan van een collectie schilderijen.
Eerste rij heb ik als volgt

naam schilder, naam schilderij, soort doek , afmeting en een nummer zoals die is opgeslagen in het archief.

Nu is deze lijst ongeveer 1700 rijen lang en moet dit gaan verwerken naar word. Heb al wel wat geprobeerd maar krijg het nog niet zoals ik wil. Namelijk zou ik het graag allemaal onder elkaar zien. Met als eerst de schilder dan schilderij dan weer soort doek enz. daar komt bij dat dit links moet komen te staan en eigenlijk de nummer in het archief geheel rechts. Tja en dan natuurlijk een pagina vullend. Wat ik wel heb voor elkaar heb gekregen is met een soort van etiket. Maar krijg dan alle schilderijen op een aparte bladzijde, ik hoop dat jullie mij een stukje de goede richting in kunnen helpen. Hieronder nog even een vb.

Excel

naam schilder - naam schilderij - soort doek - afmeting - nummer archief
Martin Waugh - Old glory bowl – color print - 60 x 40 cm – 1715

Word

Martin Waugh 1715(moet geheel rechts komen)
Old glory bowl
color print
60 x 40

Laatst bewerkt:
Een voorbeeldbestand is wel makkelijk. Probeer eens een Excel-sheet te maken met een vioorbeeld en dan ook een voorbeeld in Word zoals je het wil hebben.

Probeer de bijlage eens uit. Voor de nodige aanpassingen horen we het dan wel

Bijlagen

meer etiketten op 1 pagina

Williams12,

en als je in Word ervoor zorgt dat je meer dan één etiket per pagina krijgt?
In Word:
Menu Extra > Brieven en verzendlijsten > Enveloppen en etiketten..
kies voor de tab Etiketten en klik op button Opties, je kunt nu kiezen uit een zeer groot aantal etiket-formaten; daar zal wellicht ook een passende voor jou bij zitten (kies een formaat en klik op Details).

@Haije

Noch 'etiketten', noch 'standaardbrieven', maar 'catalogus' is de keuze die leidt tot het gewenste resultaat.

Het geen wat Rudi aanlevert is bijna goed:thumb:. Ik zal proberen het aan te passen. Graag zou ik willen dat er tussen elke schilder een lege regel komt en dan weer de nieuwe kan dit??en is het mogelijk dat word geopend blijft na het opslaan.

Als ik een extra kolom toevoeg in Excel gaat dit dan gelijk mee naar word?? zo nee is dit makkelijk aan te passen??

Heb nog niet gekeken naar de macro die je hebt gemaakt ga ik zo doen. Ik ben in ieder geval al een heel stuk verder. bedankt voor de suppppppper reacties. :)

Catalogus zoek?

@snb,

die ken ik niet, waar is die te vinden?

Ik heb er even naar gekeken en ben ook al even bezig geweest. Heb inmiddels een extra veld toegevoegd. Dit gaat goed. In dit veld komt het taxatie bedrag in te staan wat het schilderij als vervangingswaarde moet hebben. Alleen krijg ik in sommige vakken alleen maar ###### te zien. Hoe krijg ik dit weg??? Tevergeefs heb ik geprobeerd een leeg veld te maken onder elk nieuwe doek. maar krijg dit nog niet voor elkaar. Ik hoop dat jullie mij nog even kunnen helpen hiermee.:o

Sub aanpassen()
Application.ScreenUpdating = False
Dim c As Range
For Each c In Range("A2", Range("A65536").End(xlUp))
c.Resize(1, 5).Copy
[Blad2!A65536].End(xlUp).Offset(1, 0).PasteSpecial Transpose:=True
c.Offset(0, 5).Copy [Blad2!A65536].End(xlUp).Offset(-3, 8)
Next
Call XLRangeToDoc
With Application
.CutCopyMode = False
.ScreenUpdating = True
End With
End Sub

Module

Sub XLRangeToDoc()
'copy range to table in word doc
'
Dim objWordApp As Object
Dim objWordDoc As Object
Dim rngData As Range
On Error Resume Next
Set rngData = [Blad2!A2:I325]

' create instance of word and open doc
Set objWordApp = CreateObject("Word.application")
objWordApp.Visible = True
Set objWordDoc = objWordApp.Documents.Add

' goto bookmark
'objWordDoc.Bookmarks("InsertHere").Range.Select

' Copy xl range
rngData.Copy

' Paste the range
objWordApp.Selection.PasteSpecial False, 1, 0, False
ActiveDocument.ActiveWindow.View.TableGridlines = False

Set objWordDoc = Nothing
Set objWordApp = Nothing

End Sub

Probeer deze eens. Je zal wel opnieuw je range moeten instellen alsmede zal je wat moeten experimenteren met de paginainstelling en de kolombreedte zodat alles mooi op 1 blad past per doek bedoel ik hiermee natuurlijk)

Bijlagen

Rudi,

Bedankt voor je supper inzet. Gaat bijna goed zo. Heb alleen nog twee dingen waar ik wat over wil weten.

1 hoe stel ik de kolom breedte in?? nu krijg ik een kolom met allemaal #### er in.

2 kan ik van 1 doek alles bij elkaar houden?? Zodat word automatisch naar een nieuw blad gaat als niet alles op een bladzijde kan van 1 schilderij??

alvast bedankt voor je moeite

Zoals ik al zei zal je een beetje moeten experimenteren adv je gegevens. Top- en BottomMargin geven de paginamarge aan (nu 1cm)
Code:
With ActiveDocument.PageSetup 'paginainstelling
            .Orientation = wdOrientPortrait
            .TopMargin = CentimetersToPoints(1)
            .BottomMargin = CentimetersToPoints(1)
            .LeftMargin = CentimetersToPoints(1)
            .RightMargin = CentimetersToPoints(0.5)
        End With
Zelfde met kolombreedte. Door cijfer 84 te verhogen verbreed de kolom
Code:
.Tables(1).Columns(1).SetWidth 84, wdAdjustNone

Lukt het niet post dan een voorbeeldbestandje met reeële gegevens, als deze niet persoonlijk van aard zijn

In de bijlage een samenvoeghoofddocument in catalogus-opmaak, met tussen ieder item een lege regel.

Koppel het document aan jouw Excelbestand, pas de namen van de velden aan en klaar ben je.

@Haije
Bij de wizard Afdruk samenvoegen krijg je de keus of het hoofddocument wil gebruiken voor standaardbrieven, etiketten, enveloppen of catalogus. Maak dan de keuze catalogus.
In VBA
Code:
    ActiveDocument.MailMerge.MainDocumentType = wdCatalog

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Tja even rustig geweest maar goed ben er nu weer mee verder gegaan om het eigenlijk klaar te krijgen. Door de aanwijzingen ben ik er bijna helemaal uit op een ding na. Dat is namelijk het volgende, Als ik alles, doormiddel van de knop, exporteer naar word dan lukt het mij niet om het groepje bij elkaar te houden. soms wil het gebeuren dat de naam schilder en schilderij op blad 1 blijft staan en de rest verdwijnd naar blad 2. Graag zou ik dan willen dat de groep bij elkaar blijft en dus volledig op een nieuwe pagina begint. :o

Alvast weer bedankt voor jullie moeite

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan