• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel #NB verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ningrahare

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2010
hallo allemaal,

ik heb volgende formule =VERT.ZOEKEN(B18;klanten!L1:N499;3;ONWAAR) als de waarde niet gevonde kan worden krijg ik #NB tezien hoe krijg ik die weg.

alvast bedankt

Probeer het is met de als en isfout

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(B18;klanten!L1:N499;3;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(B18;klanten!L1:N499;3;ONWAAR))

Groet HWV

Je kunt voorwaardelijke opmaak toepassen op die cellen.

In Excel 2007: Voorwaardelijke opmaak\Nieuwe regel\Een formule gebruiken (Excel 2003 wijst zich vanzelf denk ik)

Dan kies je als formule: =isfout(B3) (als B3 de cel is waarop je de voorwaardelijke opmaak toepast)

Met plakken speciaal kun je de opmaak kopiëren om deze automatisch ook op andere cellen van toepassing te laten zijn.

Succes!

Edit: de methode van HWV vind ik zelf 'mooier'

Laatst bewerkt:
Die formule werkt inderdaad wel, maar als de waarde al eens is gevonden en je veranderd daarna de waarde naar een andere en hij word niet gevonden dan blijft het oude resultaat staan.

Is dat normaal?

Beste,

Extra - Optie`s -tabblad berekenen
daar moet hij op automatisch staan

Daar zal het hoogstwaarschijnlijk aan liggen

Groet HWV

Zelf gebruik ik altijd:

Code:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(B18;klanten!L1:N499;3;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(B18;klanten!L1:N499;3;ONWAAR))

EDIT: Ik las net de vorige antwoorden. Maar met deze formule heb je daar geen last van! Deze veranderd automatisch mee.. :thumb:

Laatst bewerkt:
De verandering van ISFOUT naar ISNB heeft inderdaad gewerkt.

Heel erg bedankt voor het oplossen van dit probleem, maar meteen nog een volgende.

Op een 2e tabblad laat ik bijvoorbeeld B2 gelijk zijn aan B2 op blad 1, als er op blad 1 echter geen waarde staat word er nu 0 ingevuld.

Hoe los ik dat op?

Voorbeeld:

=BLAD1!C3

Ik los het altijd op deze manier op

Code:
=ALS(Blad1!B2="";"";Blad1!B2)

Groet HWV

Deze topic heeft zijn houdbaarheidsdatum overschreden Topic gaat om die reden op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan