Excel of access

Status
Niet open voor verdere reacties.

nhojnavslig

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Hallo iedereen,
Ik heb enige tijd geleden voor mijn werk (in excel) een bestandje gemaakt waarmee we het verbruik van materiaal bijhouden, en een aantal zaken mbt. deze materialen registreren, dit werkt naar behoren. Nu heb ik al van verschillende mensen gehoord dat dit eigenlijk beter in Access zou gebeuren!? (oa. omdat als het bestand langer gebruikt word, eea merkbaar trager zou gaan verlopen?)
Zou iemand mij kunnen adviseren of dit inderdaad beter in access zou gebeuren en zo ja, mij een beetje op weg zou kunnen helpen met een opzet, met name de onderlinge relaties tussen de verschillende tabellen is mij niet duidelijk?
Ik heb een afbeelding bijgesloten van het Userform dat ik nu gebruik daarop zijn de zaken te zien die nu in het excel sheet worden weggeschreven .
bij voorbaat dank, John

Bijlagen

• formulier.jpg
    formulier.jpg
    66,5 KB · Weergaven: 57
Simpel gezegd is Excel om zaken door te rekenen en is daarin superieur. Access is erg goed in het opslaan en beheren van gegevens. Doorrekenen gaat ook maar is daarin toch de mindere dan Excel. Beide programma's kunnen makkelijk gegevens uitwisselen en het mooiste is om van beide de sterkste kanten gebruik te maken.

In jouw geval zou ik inderdaad overstappen op Access. Wel zou ik gewoon eens gaan experimenteren met Access en niet meteen aan je eigen applicatie beginnen, bijvoorbeeld door eerst een gratis online cursus doorlopen. Je moet toch eerst wat ervaring opdoen, wat fouten maken ;) en dan begin je een idee te krijgen wat je precies wil gaan maken. Zoals ik het begrijp werkt het nu in exel dus is er geen tijdsdruk.

Bedankt Bakk4318, ik moest ze nog even opzoeken maar je hebt ze al :thumb:

Hallo Floor E,
Het ging mij in eerste instantie om de vraag of het inderdaad beter was om eea in Access op te zetten, en aangezien er in mijn huidige bestand niet echt veel gerekend hoeft te worden, denk ik dat ik toch mijn licht eens ga opsteken in die richting.
Alvast bedankt voor je reactie, en wie weet, ..... tot een volgende "vraag" ! :o)
John

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan