• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel offerte

Status
Niet open voor verdere reacties.

yozi66

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2014
Hoi,

Ik ga proberen uit te leggen waar ik geen oplossing voor vind. Ik maak offertes voor luchtkanalen aan de hand van bouwplannnen. Naar mate ik door de plannen ga worden elke meters en stukken genoteerd van de luchtkanalen en buizen. Daar de buizen omgezet worden naar lopende meters en rechthoekige kanalen naar m² is het toch telkens zoeken naar de juiste omschrijving. En als deze dan reeds voorheen waren genoteerd mag er geen fout gemaakt worden bij het optellen van de bedragen.

Hoe zou ik dit het best kunnen oplossen...? Hieronder kunnen jullie zien hoe ik dit momenteel doe. Maar dit neemt veel tijd in beslag bij het nieuw aanmaken van omschrijvingen en alsook kans op fouten is groot. Formule niet mee, optelling niet juist,...

Graag hoor ik meer van jullie.

Grtjs
Yozi

Bijlagen

Stap 1: splits de maten in twee aparte kolommen.

Wher de formule lijkt inderdaad te kloppen maar als ik dit verder moet afdrukken voor een offerte dien ik nog altijd alle niet gebruikte maten te verwijderen om een overzicht te bewaren. Zou ik eventueel een lijst kunnen maken die als volgt werkt:

eerste kolom keuze soort materiaal -> tweede kolom maat keuze-> derde kolom aantal m² of lm of stuk -> vierde kolom omrekening naar gewenste m² opp of lp of stuk ->en dan laatste kolommen eventueel eenheidprijs en totaal kostprijs te vermelden.

Ik durf het bijna niet te vragen maar is zoiets mogelijk ???:o

Alvast bedankt

Bekijk in de bijlage eens kolommen AA, AB, AC, AD.
In AA heb je de keuze (na selecteren van een cel in het gele gebied) uit een van de 7 mogelijke materialen.
In AB heb je de keuze tussen de bijbehorende maten.
In AC vul je een aantal in.
In AD staan de formules.
Wat je in AA en AB ziet noemt men "getrapte validatie"

Bijlagen

Bedankt Wher

Dit ziet er inderdaad zeer goed uit. Enkel dien ik nog per gekozen vorm de laatste formule aan te passen en dan nog bedragen en totaalkost en ben ik zeer goed geholpen. Nu nog weten hoe ik de getrapte validatie kan aanmaken :thumb:

Plongske weer een stap verder :thumb:

Ik kan weer verder denk ik :-)

Als ik nu verschillende regels wil moet ik ze dan gewoon naar onder kopiëren? Gaat dan eventueel ook de filter om de groepen bijeen te zetten?

grtjs
Yozi

Laatst bewerkt:
Ik ben ook geen expert maar normaal gezien kan je de gegevens validatie gewoon naar onder doorslepen.
Heb je even het bestandje uit de link geprobeerd?
Gaat dan eventueel ook de filter om de groepen bijeen te zetten?
Wat bedoel je hiermee?
Als je getrapte validatie toepast zal je in kolom B enkel de gegevens te zien krijgen afhankelijk van wat je in kolom A hebt gekozen.

Sorry mensen,

Was met een probleem enkele weken uit. Jullie hebben mij zeer goed geholpen. Ik ben momenteel bezig om alles te doen zoals plongske het heeft voorgesteld.

Dank je wel iedereen.

Mvg
yozi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan