• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel office 365 sheet beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TinusvD

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2011
Ik kan niet vinden waar ik een sheet kan beveiligen bij Excel van office 365
Normaal is het controleren en beveiligen maar onder deze versie kom ik deze hier niet tegen.

iemand een idee?

Als "Controleren" niet in het lint staat, moet je het lint aanpassen:

Bestand > Opties > Opties voor Excel > Lint aanpassen. Kijk in het rechter vak of daar "Controleren" voorkomt, anders vanuit het linker vak toevoegen.

Als ik bestand --- opties kies zie ik alleen regionale instellingen.
Hier zie ik alleen dat ik verschillende landen kan kiezen.

Het is een versie wat op een sharepoint staat kan dit een uitgeklede versie zijn?

Zou ook moeten werken. Zit je in een webapp of desktop app?

Word geopend in een webapp, tenminste er staat bovenaan een URL

Kun je bovenaan het lint ergens vinden: open in desktop app?

Ja deze staat er in en dan opent Excel op mijn desktop.
Nu kan ik deze wijzigen echter is deze dan van de sharepoint af en kunnen mijn collega's er niet meer bij.

Hij is niet van sharepoint af. Je bewerkt het bestand alleen op je desktop en niet op internet. Je kunt de sharepoint map koppelen aan je verkenner, veel handiger en werkt beter dan de webapp.
Ik zou ervoor zorgen dat alle werknemers via de desktop app werken.

Let op! bij het werken in Sharepoint vanuit de verkenner, als een collega denkt dat hij/zij een bestandje uit zijn Onedrive/(sharepoint)
verwijdert, doet hij/zij dit ook voor zijn collega's. Zet ook automatisch opslaan uit, dit zorgt ook nog wel eens voor problemen. Gelukkig heeft Sharepoint een prullenbak(met dubbele bodem)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan