• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel onderling kopellen, variabele bestandsnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

richee

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
Hallo,

Ik heb een aantal excel bestanden die telkens een deel van een project bevatten, om overzicht te houden maken we hier apparte bestanden van.
Elk bestand heeft wel precies de zelfde opbouw, maar natuurlijk zijn de bestandsnamen wel verschillend. per project worden alle bestanden in 1 map opgeslagen (dus nooit 2 of meer projecten door elkaar).

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om een totaal te maken van al deze bestanden, nu doen we dat handmatig wat nogal tijdrovend is. Ik weet wel hoe je 2 excel bestanden aan elkaar kunt koppelen, maar dan is de naam van ieder bestand bekend, dat is nu niet bekend omdat de opbouw van een bestandsnaam als volgt is "ddmmjjhoutlijstprojectnr" (voorbeeld : 01012009houtlijst09-001_1.xls) omdat het een sjabloon moet worden zou hij dus zelf zijn bestanden moeten gaan zoeken.

Is het mogelijk om dit te doen, zo ja hoe (heb weinig kaas gegeten van macro's of andere hulp programma's van excel) en als het niet mogelijk is, zijn er dan nog andere oplossingen?

Het moet eenvoedig te gebruiken zijn omdat niet iedereen hier goed om kan gaan met excel.

m.v.g.
Richee

Alvast bedankt voor jullie hulp ook als het niet lukt.

Beste Richee,

Dat kan buiten VBA en handmatig werk alleen met de functie INDIRECT. Via de zoekfunctie op dit forum kun je er van alles over vinden.
Het nadeel is echter wel dat als je twee bestanden koppelt en het bronbestand sluit, je dan in het doelbestand overal een foutmelding krijgt.

Richard

Als ik overal een foutmelding krijg is dit niet wat ik zoek, omdat het live in een werkomgeving gebruikt moet worden.
Toch ga ik zoeken of een een antwoord tussen staat, alvast bedankt.

ik heb gezocht naar indirect, maar begrijp niet meteen hoe het mij zou moeten helpen.
Bij indirect moet de naam van het bestand ook al bekend zijn, maar omdat er in de naam een datum staat kan ik dit niet vooraf bepalen wat nu juist de verwijzing moet zijn, zonder de datum zou het wel moeten lukken, maar het systeem geeft hem op die manier (:( kl*te systeem)

prachtig systeem dat we hier hebben :shocked:, doet nooit wat je hem vraagt en maakt alles altijd moeilijker dan dat het is :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan