• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel op Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Gorter

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Een applicatie in VBA (excel) die draait onder Windows, moet voor een school op een Apple draaien. Wie heeft daar ervaring mee want onder Office voor Mac 2011 zou het moeten kunnen maar dat lijkt niet zo te zijn. Wie weet de do's en don'ts? Vast dank voor een reactie!

Hans Gorter,

Als je een legale Office hebt kun je daar de oplosing voor het probleem vragen.
Ik denk dat ze er daar meer verstand van hebben.

Beste,

Dank voor de reactie. Uiteraard heeft een school een legale versie. Maareuh... bedoel je de Office voor Mac of voor Windows?

Als de een geen antwoord weet mischien de ander wel.
Microsoft zou het zeker moeten weten lijkt mij.

Excel en Word zijn ooit begonnen op de Apple computers en pas onder Windows ook op de PC bruikbaar geworden. Zal best wel werken. Wat houd je tegen? Je kan het er toch gewoon opzetten of je xls uitproberen.

Ron

Zo mag ik het horen! En natuurlijk heb ik het zo gedaan! Maar helaas... ik denk dat niet alle functionaliteit van VBA is 'overgezet'. Want mijn XLS draait probleemloos onder Windows maar draait niet op de Mac 2011. Dus als je nog iets weet... graag!

Heeft de MAC ook zoiets als security level voor macro's?

Ron

Vind dit op wikipedia:
In the Mac version, VBA support has been discontinued as of Excel 2008 as the developers did not believe that a timely release would allow porting the VBA engine natively to Mac OS X.

Ron

Ik ben nog niet veel opgeschoten. Bijgaand het bestand. Als je het opent op een Mac is het net alsof allerlei objecten niet worden herkend. Het systeem struikelt al over de code

If Sheets(1).txtRoos1.Value = "" Then

Misschien is het een kwestie van een librarie o.i.d. installeren maar ik kom er niet uit. Graag hulp waarvoor vast dank!

Ik kon het niet bijsluiten want het was te groot, en eigenlijk niet nodig want het voorbeeld spreekt voor zich. Domme ik had natuurlijk wel de tekst moeten aanpassen. Haastige spoed, sorry!

Heeft Excel op de MAC dan wel ineens VBA? Volgens het internet niet

Ron

Jazeker heeft Office voor Mac 2011 weer VBA. En misschien kan ik beter zeggen: helaas wel.

Testbestand draait niet op Apple

Bijgaand nu een heel eenvoudig bestand met daarin een knop. Als je daar op drukt verschijnt een messagebox. Als ik dat draai onder Office voor Mac 2011 dan is het net alsof ik in ontwerpmodus draai. En dus doet de knop niets.
Wie o wie...

Bijlagen

In een Apple store kun je ook heel veel vragen kwijt.
Vaak hebben ze een aparte afdeling voor vragen. Misschien kun je het daar eens proberen.

Dank je wel, ga ook dat proberen! Gelukkig staat de appelboom in de tuin wel in bloei :)

Windows->Mac opgelost (hoop ik)

Belangrijkste fout was dat ik knoppen rechtstreeks op het werkblad had geplakt (niet slaan!). Dat worden dan plaatjes in Office voor Mac 2011. Ik denk dat ik nog wel tegen meer aan zal lopen maar ik kan voorlopig aan de slag.
Nog iedereen bedankt die heeft meegedacht!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan