excel op tablet gebruiken

• Onderwerp starter Onderwerp starter janp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

janp

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2002
Hallo, ik woon in Polen, wil hier een tablet kopen zit Android besturingssysteem Poolse taal op.
1) Kan dat veranderd worden naar Nederlandse taal.
2) Ik heb diverse verzamelingen, die ik bij houd in excel, kan ik deze naar de tablet importeren en daar verder bewerken?
Met groetjes Jan

1) afhankelijk van de tablet en eventuele beveiliging etc die aanwezig is. In principe is het antwoord "ja" vanuit core android, maar helaas wil de fabrikant van de tablet zelf nog wel eens wat aanpassen.

2) Indien het sheet niet te ingewikkeld is kan je ze op google drive zetten en online bewerken. Daar is standaard ondersteuning voor op android. lokaal bewerken kan ook wel, maar is vaak betaalde software voor nodig.

Excel is een Windows programma, dit draait niet onder een totaal ander besturingssysteem zoals Android.

Voor Android zijn wel alternatieve Office pakketten te krijgen waarmee je ook Excel bestanden kunt bekijken/bewerken.

Bedankt voor de antwoorden. Het valt als 74-jarige niet altijd meer mee om alles te blijven volgen, maar ik doe mijn best. Maar als ik dat zo lees zou natuurlijk ook een alternatief zijn om dan een wat duurder notebook aan te schaffen, want ik wil ook nog wel eens met mooi weer op mijn vissteiger met excel kunnen werken. ( en voor wampier: ook het ED lezen, want vorig jaar woonde ik nog in Heeze). Google drive is geinstalleerd op mijn computer. Wat zou in Jullie situatie de voorkeur hebben, tablet of notebook en waar moet ik eventueel verder nog rekening mee houden, behalve de snelheid. Was in Nederland upc 120Mb, hier normaal bij de meeste mensen 4 tot 6 MB, heb een duurder abonnement 40Mb, haal ongeveer 32 á 35 Mb.

Groetjes Jan

zie ook mijn fietstocht naar Polen www.mijnfietstochten.nl

Tja dat vind ik moeilijk. Ik heb een kasboek dat ik online bijhoud met google's alternatief. Dat is dan wel verder alles wat ik doe via mijn tablet.

Tablet is licht, (extreem) goedkoop en klein. Dat lijkt me ideaal aan de waterrand :)

Maar ik kan niet ontkennen dat ik grote fan ben van de "ouderwetse" laptop. Ik ben begonnen met werken met x86 met een IBM 8086XT 4,77MHz en kan eigenlijk niet zonder mijn tooltjes, command prompt en programmeerbare omgeving ;) Kan echter niet ontkennen dat een zeker percentage van mijn spiermassa is opgebouwd door jaren 4-6 kilo aan laptop mee te heffen :P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan