• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel op werk pc geeft andere weergave dan pc thuis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henze

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2016
Berichten
2
Beste lezer,

Online heb ik een voorgeprogrammeerd Excel bestand gedownload. Dit bestand is een werkrooster waarbij je van verschillende werknemers de te werken uren automatisch kan laten invullen. Het werkt als volgt:

Tabblad 1: bevat het daadwerkelijke werkrooster
- Hier kun je bijv medewerker 1 selecteren en dan hoor je een keuze te kunnen maken uit de tijden 09:00 tot 13:00 of 10:00 tot 18:00 (welke tijden op tabblad 2 zijn ingevuld in de vakken van en tot)
- Die keuze kun je maken door op het pijltje dat naar beneden wijst te klikken. Dan hoor je een lijst me mogelijke tijden te zien welke je kunt selecteren.

- Wanneer er nu op dit pijltje geklikt word, kun je alleen kiezen uit de formules op tabblad 2. Deze formules staan voor de van en tot tijden op tabblad 2 (waarschijnlijk de doorverwijs formules voor tabblad 1?)

Als ik dit bestand op werk open kan ik alleen maar kiezen uit formules en als ik mijn privé laptop of thuis dit bestand open kan ik gelijk de keuze maken uit de tijden (zoals dit bestand bedoeld is).

Voor 1 van de tijden op tabblad 2 staat deze formule:
=TEKST(B12;"HH:mm")&" - "&TEKST(C12;"HH:mm")

voor de andere tijden staat een zelfde soort formule alleen dan met een ander hokje geselecteerd (b11, b10 etc.)

Mijn vraag is dan ook:
Moet ik iets aanpassen in de instellingen op werk Excel?

Ik zie nu dat ik een bijlage kan bijvoegen.. Dus in de bijlage het bestand (waarschijnlijk opent hij bij jullie zoals hij dat moet doen).

Hoop dat jullie de oplossing hebben!
 

Bijlagen

  • werkrooster_excel_template_ps.xlsx
    16 KB · Weergaven: 21
Maak van =TEKST(B12;"HH:mm")&" - "&TEKST(C12;"HH:mm") eens =TEKST(B12;"uu:mm")&" - "&TEKST(C12;"uu:mm")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan