• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel opdracht voor school

• Onderwerp starter Onderwerp starter tmh96
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tmh96

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2021
Hallo iedereen

ik zit met een klein probleem, voor school zou ik een excel bestand moeten maken, dit heb ik ondertussen al gedaan maar ik stoot hier en daar nog op een paar problemen. Is er toevallig iemand dat mij wil helpen via een teamsmeeting zodat ik dit allemaal kan uitleggen hoe ik het wil?

Ik zoek liefst iemand die zeer goed met excel kan werken, het zou gaan over de volgende zaken:
- macro's maken
- gevorderde functies invoegen etc

alvast bedankt!

Of iemand die mij kan helpen met een functie in te voegen in mijn factuur.
Dit zou gaan over een functie als ik een nieuwe klant aanduid op mijn factuur dat er vanonder alle aangekochte producten van die klant tevoorschijn komen maar enkel de producten die hij/ zij aangekocht heeft dus niet waar er een 0 of niks bijstaat.
Hiervan heb ik ook een werkblad.

Welkom.
Omdat dit een opdracht is van school wil je natuurlijk alles geheim houden (codes).:eek: Ook zal het bestand vol staan van privacygevoelige informatie (let op: is niet toegestaan). Begrijp je de boodschap?! Plaats een voorbeeldbestand in de editor > Ga geavanceerd > Paperclip > Voeg toe etc. > Gereed > naar de paperclip en voeg toe hier aan de editor.

Maak een bestand en geef de gewenste uitkomsten aan en omschrijf iets van wat je wilt.
Dit had je natuurlijk al gelezen.

Als je er zelf ECHT niet uitkomt mag je het hier vragen, maar geef dan wel aan wat je zelf gedaan hebt om tot een oplossing te komen..
Dat biedt toch perspectief.:thumb:

Laatst bewerkt:
Ook zal het bestand vol staan van privacygevoelige informatie (let op: is niet toegestaan).
Welke scholen ben jij geweest waar ze toegang hebben tot databases met persoonlijke (burger)gegevens? Als er érgens met dummydata wordt gewerkt, dan is het op scholen :).

Scholen gebruiken vaak de nieuwste versie van Excel.
Zoek eens op de Filter functie. Het lijkt alsof je daar naar op zoek bent.

Beste er bestaat ook nog een site zoals mockaroo.com met random gegevens die je kan opvragen dus geen gevoelige burgerinformatie, wees gerust u zal uzelf hier dus niet in terugvinden tenzij jouw gegevens op mockaroo staan natuurlijk

Oei ik ging nog een bestand uploaden maar dat heb ik precies nog niet gedaan hierbij het document

Bijlagen

Ik zou je het antwoord graag geven, maar wat heb je zelf allemaal al geprobeerd of waar loop je vast?

Ik zou je het antwoord graag geven, maar wat heb je zelf allemaal al geprobeerd of waar loop je vast?

Beste ik heb al verschillende formules geprobeerd maar geen enkele lijkt te werken. Ik ben het internet aan het afzoeken naar mogelijke oplossingen maar tot nu toe heb ik er nog geen gevonden.

Vooruit, in B18:
De andere formules kunnen ook dynamisch, probeer daar zelf uit te komen;)

Code:
=TRANSPONEREN(FILTER(Verkopen!B2:J2;POS.NEG(FILTER(Verkopen!B3:J252;Verkopen!A3:A252=E15;""))))

Vooruit, in B18:
De andere formules kunnen ook dynamisch, probeer daar zelf uit te komen;)

Code:
=TRANSPONEREN(FILTER(Verkopen!B2:J2;POS.NEG(FILTER(Verkopen!B3:J252;Verkopen!A3:A252=E15;""))))

dankjewel

Laatst bewerkt:
Ik ben het internet aan het afzoeken naar mogelijke oplossingen maar tot nu toe heb ik er nog geen gevonden.

Beter dan zoeken: analyseren en nadenken. Alle gereedschap van Excel heb je al voor je neus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan