• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel opdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkie94

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2012
Voor stage heb ik deze opdracht gekregen:

Aparte lijst ontwikkelen voor afwezige/kapotte spullen met prijzen.
In de loop van een keuring zullen er dan producten een kleur krijgen, nu is de bedoeling als je het verschil wil weten dat op een aparte lijst met niet al te veel handelingen kunt zien, er zal dan een aparte lijst voor:
- Afwezig (geel)
- Kapot (rood)
- Werkend (groen)
Komen

met behulp van formules zou ik dan graag met een kleine handeling, het product+prijs in een aparte lijst krijgen.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Hallo Henkie,

Is dit huiswerk?
Laat eerst eens zien wat je zelf al geprobeerd hebt, bv met een voorbeeldbestand.

Kees

Ik heb hier een voorbeeld bestand geüpload, dit is een klein bestand normaal zijn ze veel groter maar dit heb ik gedaan voor een beetje overzicht. formules heb ik nog niet, dat is juist mijn vraag. Nu moet alleen bijvoorbeeld de kleur geel helemaal apart worden gehouden in een aparte lijst.

Bijlagen

Bedoel je zoiets?
Ik heb wat geprutst met de status en een draaitabel.
Kies in het eerste blad in kolom F de status en ververs de draaitabel op het blad checklist.

Kees

Bijlagen

opzich is het wel goed, maar kan je ook vanuit de kleur wat ik had gedaan werken?
zodat als ik het product een kleur geef automatisch naar die draaitabel gaat?

Maar is dit niet te doen met kleur?
en hoe kan ik het zelf bijwerken, bijvoorbeeld een nieuw product bijschrijven

Je kunt gewoon een product bijschrijven op het eerste tabblad, en bij het kiezen van de status komt de kleur vanzelf
Op het tweede tabblad de draaitabel vernieuwen en alles is weer actueel.

Dit kan ik er van maken, misschien zijn er andere helpers op het forum die het via kleuren kunnen.

Kees

Bijlagen

Is dit wat je bedoelt? Ik heb in kolom K van blad checklist extra gegevens weergegeven via vert.zoeken.
Kijk eens op tabblad checklist naar de formules in kolom K.

Dan kun je de overige kolommen ook vullen met de gewenste gegevens met de formule vert.zoeken.

Kees

Bijlagen

Hoi Kees,

Hartstikke bedankt hiervoor, nu heb ik alleen nog een vraag. Hoe kun je kleuren optellen, want ik heb een lijst met prijzen met als achtergrond kleuren nu zijn er 3 kleuren: groen, geel en rood. Ik zal nu alleen de prijzen van de gele moeten weten, hoe doe ik dit???

Ik heb een bijlage bij deze vraag gedaan, dit is maar een klein voorbeeld.

Alvast bedankt.

Bijlagen

De kleuren zitten vast aan de status, je kunt op deze manier gebruik maken van de formule SOM.ALS() met de voorwaarde werkend, kapot of aanwezig. Dat kun je op het tabblad checklist heel makkelijk doen. Zie de bijlage.

Kees.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan