• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel openen in verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gringo_m

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2003
Ik open excel met een nieuw document en wil dan naar een bestaand document van mij.
Vervolgens "open" en krijg dan pagina met diverse keuzes: oa recent, deze pc, bladeren.
Ik kan dan via "bladeren" naar mijn document gaan maar volgens mij kan dit sneller.
Dus open en dan gelijk in de verkenner komen bij bv "mijn documenten".
Hoe stel ik dit in?

Zeer onduidelijk verhaal en moeilijk doen. Je kunt toch minimaliseren en dan weer bij Verkenner. Twee Excel-documenten apart openen op twee beeldschermen gaat via de Microsoft Excel snelkoppeling > Excel knop > Onlangs geopende documenten.

Zet een Verkenner snelkoppeling naar de plaats van je Excel bestanden op je Bureaublad of sleep hem naar de Taakbalk en je bent met één klik daarop in de map van je Excel bestanden.

Je kunt Quick Launch in de Taakbalk zetten en daar gooi je de mappen/snelkoppelingen in.
Quick Launch.jpg

"C:\Users\Username\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch"

Laatst bewerkt:
Gebruik
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Application.Dialogs(1).Show
End Sub

In de macromodule van het werkboek.

Opgelost:
Excel - Bestand - Opties - Geavenceerd - Opslaan
Vink aan: Backstage niet weergeven etc