Excel openen in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kramer

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2002
Hallo forumgebruikers,

Een tijdje terug heb ik op internet een code gevonden om een powerpointsjabloon te openen als een nieuwe document via WORD.

Nu kan ik dit niet vinden voor Excel. WIe o WIe kan mij helpen

Hoi,

Waarom niet gewoon een hyperlink met als schakeloptie de naam van het bestand dat je wilt openen?

Voorbeeld:

C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\EXCEL.EXE "c:\My Folder\book1.xlsx"

Waarbij: het gaat om Excel2007 en tussen aanhalingstekens de fictieve lokatie en naam van het bestand.

Liever niet

Liever niet. Omdat het een Excel sjabloon is, en die moet door de hele organisatie worden gebruiken. En wanneer je een link maakt dan kan 1 persoon hem maar openen. En wanneer iemand er iets in wijzigt, zie de persoon er na dat kan het weggooien omdat hij dat niet nodig heeft.

Bij het openen van een sjabloon maaak je een nieuw werkboek op basis van dat sjabloon. Het sjabloon zelf blijft ongemoeid, en kan dus probleemloos door een volgende gebruiker worden gebruikt.

Hoi,

Ik heb een 'foutje' gemaakt. Je kunt zelfs een directe hyperlink aanmaken naar de lokatie en het betreffende sjabloon.
Aan de extensie XLT, of XLTM wordt gezien dat het om een Excel-sjabloon gaat en Excel wordt direct gestart.
Voor het overige helemaal met Michel eens, dus je argument is niet echt 'zinvol' Gregor. Met andere woorden: het 'werkt' gewoon met de door mij gesuggereerde hyperlink. Er is geen ingewikkelde 'code' o.i.d. voor nodig.

zoek

Ik zoek eigenlijk dus zoiets als dit:
Code:
Sub LaunchPPT()

Dim ppt As Object
    Set ppt = CreateObject("PowerPoint.Application")

ppt.Visible = True
    ppt.presentations.Open FileName:="t:\Presentatie-ontwerpen\sjabloon.pot", Untitled:=msoTrue

Set ppt = Nothing
End Sub

Maar dan voor een Excelsjabloon.

Want het namelijk via een knop in een werkbalk in WORD oproepbaar zijn. Zodat de gebruikers niet hoeven na te denken.
Dom Dom. Het gaat om office2003 vergeten erbij te zetten. Geld jouw hyperlink dan ook??

Laatst bewerkt:
open een bestaand werkboek:

Code:
sub snb()
  with getobject("E:\OF\bestaand.xls")

end with
end sub
Maak een nieuw werkboek als Excel niet geladen is:

Code:
Sub tst()
    With CreateObject("Excel.application").workbooks.Add
        .Application.Visible = True
        .Windows(1).Visible = True
        .close true
    End With
End Sub

Maak een nieuw werkboek als Excel geladen is:

Code:
Sub snb_002()
    With GetObject("Excel.application").workbooks.Add
        .Application.Visible = True
        .Windows(1).Visible = True
        .close true
    End With
End Sub

Als je de instrukties 'visible weglaat, kun je veel sneller met het werkboek werken en wordt de gebruiker er ook niet mee 'lastig gevalen'.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan