Ik stel mijn vraag hier omdat we nog geen Office 365 en Power Bi forum hebben naast Word Excel etc.
Ik heb een .xlsm file opgeslagen in een SharePoint bibliotheek.
Als ik in Chroom dit bestand wil openen gaat dat prima in de browser maar mis logischer wijze de functionaliteit van VBA/Macro's.
Dus open ik het in Excel bureaublad app. Ik krijg geen fout melding o.i.d. maar er gebeurd er verder niets .... :-(

Als ik het in IE 11 probeer krijg ik deze afbeelding

Ik kies 'bewerken' en kan gewoon in Excel werken.
Vraag 1 hoe krijg ik dit ook in chroom voor elkaar?
Vraag 2 Het bestand staat in een SharePoint bibliotheek en is verbonden met een Power BI rapport. Ook dit .pbix bestand staat in dezelfde bibliotheek en zou dus elk uur automatisch moeten refreshen. Helaas gebeurd dat niet. Zo jammer.
Als ik van Power Bi desktop refresh is er geen probleem ergo de connectie is goed en volgens mij alle ander instellingen ook.
Hebben 2 zaken iets met elkaar te maken??
Heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken??
groet
Steven
Ik heb een .xlsm file opgeslagen in een SharePoint bibliotheek.
Als ik in Chroom dit bestand wil openen gaat dat prima in de browser maar mis logischer wijze de functionaliteit van VBA/Macro's.
Dus open ik het in Excel bureaublad app. Ik krijg geen fout melding o.i.d. maar er gebeurd er verder niets .... :-(

Als ik het in IE 11 probeer krijg ik deze afbeelding

Ik kies 'bewerken' en kan gewoon in Excel werken.
Vraag 1 hoe krijg ik dit ook in chroom voor elkaar?
Vraag 2 Het bestand staat in een SharePoint bibliotheek en is verbonden met een Power BI rapport. Ook dit .pbix bestand staat in dezelfde bibliotheek en zou dus elk uur automatisch moeten refreshen. Helaas gebeurd dat niet. Zo jammer.
Als ik van Power Bi desktop refresh is er geen probleem ergo de connectie is goed en volgens mij alle ander instellingen ook.
Hebben 2 zaken iets met elkaar te maken??
Heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken??
groet
Steven